Még a mosdóból is vásárolnak az okostelefonosok

Meglepő eredményeket hozott egy online kérdőíves felmérés: a hazai okostelefon tulajdonosok 40,7 százaléka tévénézés közben, 27,4 százaléka pedig a mellékhelyiségben nyomkodja készülékét.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akármilyen dolgukat végezzék, vásárolnak is közben a felhasználók – a megkérdezettek több mint negyede arról vallott, hogy választott már ki terméket az okostelefonján. Ennél is többen vannak azok, akik a vásárlás valamelyik fázisát telefonról bonyolították. A felmérés eredményéből kitűnik, hogy a férfiak valamivel jobban vonzódnak a telefonok csúcsmodelljeihez: 61,9 százalékuknak van ilyen készüléke, a nők esetében ez az arány 57,3 százalék. (Magyarországon egyébként az androidos mobilok a nyerők.)

Mindenhová követ minket – Kép: SXC

Az igazi meglepetés azonban nem az, hogy kik, hanem, hogy hol okostelefonoznak. A felhasználók közel fele munkavégzés közben, 45,4 százalékuk utcán pötyög, 27,4 százalékuk pedig a mosdóban üti el így az időt. Enyhe kritika a tévéműsorok felé, hogy 40,2 százalék a tévénézést dobja fel okostelefonozással. Mindössze remélni lehet, hogy az a 40,2 százalék, aki az autóban válaszra kattintott, utasként és nem vezetőként ült a kocsiban.

A Vatera felmérése szerint az okostelefonok olyannyira társaink a mindennapokban, hogy tulajdonosaik negyede velük étkezik, minden harmadik pedig számítógépezés közben is a kezében tartja a készülékét. Így biztosan nem maradnak le egyetlen online aukcióról sem. Azt, hogy nő az online vásárlás iránti kedv, jól mutatja, hogy a válaszadók jelentős része már vett valamit telefonról. Negyedük a terméket választotta ki, minden tizedik pedig a fizetést is telefonról intézte. Elsősorban az elektronikai cikkek és a háztartási gépek népszerűek, ezeket választja minden harmadik mobilos vásárló, de jól fogynak „online” a ruhák és a játékok is.

„Azt, hogy mennyire fejlődik a mobilos vásárlás, mi is jól látjuk. Idén egyetlen hónapban – márciusban – egy felhasználó 750 ezer forintért vett meg egy Omega karórát a telefonjával ,és 380 ezer 100 forintért kelt el egy Bethlen Gábor aranyforint – mondta Lunczner Ádám, a Veterát is üzemeltető Allegroup marketingvezetője. – Mindent megteszünk, hogy a jövőben könnyen menjen a vásárlás, hamarosan elkészül az online piactér 3.0-ás, okostelefonokra szabott applikációja.”

Három év múlva minden második embernek lesz okostelefonja
A várakozások szerint három éven belül a Föld minden második lakosának lesz okostelefonja. (Már ma is rekordokat dönt az értékesítés.) A cégvezetők többsége már ma is rendelkezik ilyennel, igaz, sokan inkább szórakozásra használják. Még. A mobil internet egyre általánosabbá és megbízhatóbbá válásával, valamint a gazdasági helyzet által kikényszerített hatékonyságnövekedés miatt a mobiltelefon az üzleti életben is mind nagyobb szerephez jut. Az Accenture 2012. eleji felmérése azt mutatta, hogy az informatikai szakemberek több mint kétharmada (67 százalék) szerint a mobilitás legalább akkora vagy még nagyobb hatással lesz a vállalatok működésére, mint az internet a 90-es években. A válaszadók hasonló arányban (69 százalék) tervezik, hogy TI-költségvetésük több mint 20 százalékát mobilitással összefüggő projektekben használják fel.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo