Sajtótájékoztatón jelentette be a MASMI Hungary Piackutató Intézet, hogy befejeződött a 2001. évi Internet Monitor projekt első hulláma, melynek során 2000 webhelyen 35 országban, 23 nyelven közzétett önkéntes kitöltésű kérdőívek segítségével mintegy 400 ezer választ kaptak a világ minden tájáról, Magyarországról is. A MASMI partnere volt a felmérésben például az MSN, a CNN Europe, a Disney Digital Network, a Yahoo! és az Excite. A cég képviselői szerint ez a projekt az eddigi legnagyobb felmérés az internethasználati szokásokról.
Szabványos mérési módszereik révén az eredmények a forrás helyétől függetlenül összevethetők. A kérdések a szokásos demográfiai és szociológiai témákon kívül felölelték a web- és egyéb médiahasználati szokásokat, valamint az elektronikus kereskedelemmel és az internetes reklámokkal szembeni viselkedést is.
Érdekesek a hazai eredmények. (2600 magyarországi válaszolót regisztráltak.) Hasonlóan a többi felmérés eredményéhez, ezúttal is a levelezés illetve a hírolvasás bizonyult a tipikus használati módnak. Viszont a magyar internetezők nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre, mint a nyugat-európaiak. Míg őket a nyereményjátékok és költség-megtakarítások vonzzák, a magyar hálójárókat elsősorban a reklámozott termékek, szolgáltatások avagy webhelyek motiválják. A magyarországi válaszolók 31 százaléka vásárolt legalább egyszer az interneten, 10 százalékuk rendszeresen igénybe veszi a B2C szolgáltatásokat. Nincsenek nyelvi problémái a hazai webezőknek: kétharmaduk rendszeresen olvassa az angol, 40 százalékuk a német nyelvű helyeket.
Véleményvezér

A korrupció melegágya a cégeknek adott állami támogatások, első helyen állunk
Bindzsisztán pénzpumpája.

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.