MASMI Internet Monitor 2001

 

Sajtótájékoztatón jelentette be a MASMI Hungary Piackutató Intézet, hogy befejeződött a 2001. évi Internet Monitor projekt első hulláma, melynek során 2000 webhelyen 35 országban, 23 nyelven közzétett önkéntes kitöltésű kérdőívek segítségével mintegy 400 ezer választ kaptak a világ minden tájáról, Magyarországról is. A MASMI partnere volt a felmérésben például az MSN, a CNN Europe, a Disney Digital Network, a Yahoo! és az Excite. A cég képviselői szerint ez a projekt az eddigi legnagyobb felmérés az internethasználati szokásokról.
Szabványos mérési módszereik révén az eredmények a forrás helyétől függetlenül összevethetők. A kérdések a szokásos demográfiai és szociológiai témákon kívül felölelték a web- és egyéb médiahasználati szokásokat, valamint az elektronikus kereskedelemmel és az internetes reklámokkal szembeni viselkedést is.
Érdekesek a hazai eredmények. (2600 magyarországi válaszolót regisztráltak.) Hasonlóan a többi felmérés eredményéhez, ezúttal is a levelezés illetve a hírolvasás bizonyult a tipikus használati módnak. Viszont a magyar internetezők nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre, mint a nyugat-európaiak. Míg őket a nyereményjátékok és költség-megtakarítások vonzzák, a magyar hálójárókat elsősorban a reklámozott termékek, szolgáltatások avagy webhelyek motiválják. A magyarországi válaszolók 31 százaléka vásárolt legalább egyszer az interneten, 10 százalékuk rendszeresen igénybe veszi a B2C szolgáltatásokat. Nincsenek nyelvi problémái a hazai webezőknek: kétharmaduk rendszeresen olvassa az angol, 40 százalékuk a német nyelvű helyeket.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo