MASMI Internet Monitor 2001

 

Sajtótájékoztatón jelentette be a MASMI Hungary Piackutató Intézet, hogy befejeződött a 2001. évi Internet Monitor projekt első hulláma, melynek során 2000 webhelyen 35 országban, 23 nyelven közzétett önkéntes kitöltésű kérdőívek segítségével mintegy 400 ezer választ kaptak a világ minden tájáról, Magyarországról is. A MASMI partnere volt a felmérésben például az MSN, a CNN Europe, a Disney Digital Network, a Yahoo! és az Excite. A cég képviselői szerint ez a projekt az eddigi legnagyobb felmérés az internethasználati szokásokról.
Szabványos mérési módszereik révén az eredmények a forrás helyétől függetlenül összevethetők. A kérdések a szokásos demográfiai és szociológiai témákon kívül felölelték a web- és egyéb médiahasználati szokásokat, valamint az elektronikus kereskedelemmel és az internetes reklámokkal szembeni viselkedést is.
Érdekesek a hazai eredmények. (2600 magyarországi válaszolót regisztráltak.) Hasonlóan a többi felmérés eredményéhez, ezúttal is a levelezés illetve a hírolvasás bizonyult a tipikus használati módnak. Viszont a magyar internetezők nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre, mint a nyugat-európaiak. Míg őket a nyereményjátékok és költség-megtakarítások vonzzák, a magyar hálójárókat elsősorban a reklámozott termékek, szolgáltatások avagy webhelyek motiválják. A magyarországi válaszolók 31 százaléka vásárolt legalább egyszer az interneten, 10 százalékuk rendszeresen igénybe veszi a B2C szolgáltatásokat. Nincsenek nyelvi problémái a hazai webezőknek: kétharmaduk rendszeresen olvassa az angol, 40 százalékuk a német nyelvű helyeket.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo