Sajtótájékoztatón jelentette be a MASMI Hungary Piackutató Intézet, hogy befejeződött a 2001. évi Internet Monitor projekt első hulláma, melynek során 2000 webhelyen 35 országban, 23 nyelven közzétett önkéntes kitöltésű kérdőívek segítségével mintegy 400 ezer választ kaptak a világ minden tájáról, Magyarországról is. A MASMI partnere volt a felmérésben például az MSN, a CNN Europe, a Disney Digital Network, a Yahoo! és az Excite. A cég képviselői szerint ez a projekt az eddigi legnagyobb felmérés az internethasználati szokásokról.
Szabványos mérési módszereik révén az eredmények a forrás helyétől függetlenül összevethetők. A kérdések a szokásos demográfiai és szociológiai témákon kívül felölelték a web- és egyéb médiahasználati szokásokat, valamint az elektronikus kereskedelemmel és az internetes reklámokkal szembeni viselkedést is.
Érdekesek a hazai eredmények. (2600 magyarországi válaszolót regisztráltak.) Hasonlóan a többi felmérés eredményéhez, ezúttal is a levelezés illetve a hírolvasás bizonyult a tipikus használati módnak. Viszont a magyar internetezők nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre, mint a nyugat-európaiak. Míg őket a nyereményjátékok és költség-megtakarítások vonzzák, a magyar hálójárókat elsősorban a reklámozott termékek, szolgáltatások avagy webhelyek motiválják. A magyarországi válaszolók 31 százaléka vásárolt legalább egyszer az interneten, 10 százalékuk rendszeresen igénybe veszi a B2C szolgáltatásokat. Nincsenek nyelvi problémái a hazai webezőknek: kétharmaduk rendszeresen olvassa az angol, 40 százalékuk a német nyelvű helyeket.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.