Magyar vállalkozók árulták el, mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról

A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is egyre több a példa, bár az MI megítélése korántsem egységes a vállalkozók és felhasználók körében. A Billingo online számlázó legújabb kutatásában a hazai vállalkozások mesterséges intelligencia-használati szokásainak, az MI-t övező félelmeknek és várakozásoknak járt utána.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

ChatGPT, mesterséges intelligencia alapú chatbotok, robotok. Szinte már nincs olyan terület, ahová az artifical intelligence, azaz a mesterséges intelligencia ne tette volna be a lábát. Felhasználási területe rendkívül széles, hiszen a marketingügynökségeken kívül az autógyártásban, az oktatásban, egészségügyben és a gyártásban is vannak olyan területek, ahol az MI pótolhatja a kieső munkaerőt vagy épp a folyamatok automatizálásában, hatékonyságnövelésében játszik fontos szerepet.

Ennek ellenére még mindig egy viszonylag ismeretlen területről van szó, amivel még csak ismerkedünk és ami folyamatosan, rohamléptékben fejlődik. Valószínűleg ez is hozzájárul ahhoz, hogy a valódi előnyök és lehetőségek mellett komoly aggodalmak és tévhitek keringenek az MI-ről.

A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek (Fotó: Depositphotos)
A magyar vállalkozások többsége szerint az MI időt és energiát spórol a cégeknek (Fotó: Depositphotos)


Annak érdekében, hogy képet kapjunk a hazai vállalkozók MI-ismereteiről, készítettünk egy kiterjedt kutatást a Billingo vállalkozói közösségében, hogy megtudjuk: mit tudnak és mit gondolnak a magyar vállalkozók a mesterséges intelligencia jelenéről és jövőjéről.

Közel ezer vállalkozó töltötte ki a kérdőívet

A közel 1000 vállalkozó válaszadásával készült kutatásnak kettős célja volt. Egyfelől a magyar vállalkozók mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismereteit akartuk feltérképezni, vagyis hogy mennyire értik és ismerik a technológiát. Másfelől pedig arra a kérdésre kerestük a választ, hogy mire használták már az MI-t és milyen további területeken hasznosítanák szívesen az előnyeit a jövőben.

A kutatás egy 5 szekcióra osztott, anonim módon elkészíthető online kérdőív kitöltésével zajlott, amit a kvantatív kutatási módszertan szempontjai szerint állítottunk össze és elemeztünk ki. Az 5 szekcióban a kitöltők véleményére voltunk kíváncsiak az alábbi témákban:

az MI-t érintő pozitív állítások,
az MI-t érintő negatív állítások,
mire használták már az MI-t,
miben nyújtana nagy segítséget az MI a vállalkozásukban,
milyen más megoldás segítené a vállalkozásukat, amire az MI képes lehet.

A vizsgált kérdésekre skála alapú értékéléssel, felsorolással és szabad szavas válaszadással reagálhattak a kitöltők. Többek között ez is hozzájárult ahhoz, hogy megbízható és reprezentatív válaszok szülessenek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo