Lehet személyre szabott ajánlat és adatvédelem egyszerre?

Az online és offline megoldások összekapcsolása lesz a digitális marketing következő evolúciós lépcsőfoka – állítja a Google két kiemelt magyarországi viszonteladó partnere. Ez a megközelítés teljesen új, személyre szabott világot teremthet a fogyasztó számára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelenleg két világtrend uralja a digitális hirdetési piacot. Az egyik célja, hogy minél több adatot gyűjtsön a felhasználókról, és így személyre szabott ajánlatokkal keresse meg őket. A másik megközelítés a felhasználók tudatosságát növelve próbálja csökkenteni a személyes adatok megosztását. A két trend első látásra ellentétes irányú, de közelebbről nézve ez koránt sem ilyen fekete-fehér.

Kép: Pixabay

Noha egyre többet hallani a GDPR kapcsán az adatvédelem körüli feszültségekről, a kutatások mégis azt mutatják, hogy

a vásárlók 73%-a szívesebben kap olyan ajánlatot, amely – felhasználva személyes adataikat – releváns a számukra.

Képzeljük csak el, hogy megérkezünk a nyaralásunk első napján a hotelbe, ahol a szobánkban már bekészítve vár minket a kedvenc italunk. Mindez azért, mert a hotellánc kielemezte az előző nyaralásunk adatait, és így tudják rólunk, hogy milyen italokat fogyasztottunk a bárban. Figyelmesség, ami minden bizonnyal javítja a vásárlói élményt.

A fenti példa még csak a jövő – de közel sem a távoli –, amiben

a honlapon történő szobafoglalás és a vásárló hotelben tapasztalt viselkedése, vagyis az online és offline világ összekapcsolódik.

Ma már nem csak azt figyeljük, hogy valaki eljutott-e a szobafoglalásig, és ezt telefonon vagy laptopon keresztül tette-e, hanem azt is, hogy honnan jött át a hotel honlapjára, közben keresett-e autóbérlési lehetőséget, repülőjegyet, stb., tehát a teljes felhasználói útvonalat. Innen már csak egy lépés, hogy a vásárló hotelben eltöltött idejét is elemezzük – hangzott el a Google szakmai rendezvényén. 

Ebben a pillanatban el is jutottunk a fő kérdésig: hogyan tud itt megvalósulni a személyes adatok biztonsága? A GDPR-nak köszönhetően egyre inkább bekerül a közbeszédbe az adatok védelme, és az esetleges visszaélések lehetősége, ami bizalmatlanná teheti a felhasználókat. Mindez azonban nem feltétlenül negatív folyamat.

Ha a fogyasztók tudatosabbakká válnak, és jobban figyelnek arra, hogy milyen adatot, hol osztanak meg magukról, az a cégek számára is előnyös lehet.

Hiszen így több esélyük van rá, hogy az adott hirdetési tartalmuk a releváns célcsoportnál fog megjelenni.

Mi változott? A GDPR száz napja
Száz napja lépett életbe az EU rendelkezése a személyes adatok védelméről, de az csak érintőlegesen változtatta meg az európaiak magatartását. Nincsenek nagy perek a szolgáltatók ellen, azok pedig nem sokat változtattak.

Mindemellett fontos kiemelni, hogy az adatbiztonság nem új keletű dolog. A tárolt információk nem köthetőek egy adott felhasználóhoz, hiszen anonim adathalmazokból állnak. A személyes ajánlatokat a Google programjai jelenítik meg a célcsoportnak, és nem pedig maga a reklámot megrendelő cég. Sőt, ha kíváncsiak vagyunk, hogy milyen adatokat tart rólunk számon a Google, ezen a linken egy kattintással el is érhetjük.

Ha azonban mi, mint felhasználók úgy döntünk, hogy szeretnénk magunkról több mindent megosztani, erre is megvan a lehetőségünk. Ki kell választanunk, hogy melyik cégnek adunk meg magunkról adatokat, és külön beállíthatjuk azt is, hogy a Google milyen információkat továbbíthat rólunk.

Ezáltal sokkal személyesebb ajánlatokat kaphatunk, ott és akkor, amikor leginkább szükségünk van rájuk. Így sok esetben pénzt spórolhatunk, vagy az érdeklődési körünkbe vágó információkkal gazdagodhatunk. Vagyis fontos az adatbiztonság, de létezik win-win szituáció, és ez a jövő.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo