Lehet személyre szabott ajánlat és adatvédelem egyszerre?

Az online és offline megoldások összekapcsolása lesz a digitális marketing következő evolúciós lépcsőfoka – állítja a Google két kiemelt magyarországi viszonteladó partnere. Ez a megközelítés teljesen új, személyre szabott világot teremthet a fogyasztó számára.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelenleg két világtrend uralja a digitális hirdetési piacot. Az egyik célja, hogy minél több adatot gyűjtsön a felhasználókról, és így személyre szabott ajánlatokkal keresse meg őket. A másik megközelítés a felhasználók tudatosságát növelve próbálja csökkenteni a személyes adatok megosztását. A két trend első látásra ellentétes irányú, de közelebbről nézve ez koránt sem ilyen fekete-fehér.

Kép: Pixabay

Noha egyre többet hallani a GDPR kapcsán az adatvédelem körüli feszültségekről, a kutatások mégis azt mutatják, hogy

a vásárlók 73%-a szívesebben kap olyan ajánlatot, amely – felhasználva személyes adataikat – releváns a számukra.

Képzeljük csak el, hogy megérkezünk a nyaralásunk első napján a hotelbe, ahol a szobánkban már bekészítve vár minket a kedvenc italunk. Mindez azért, mert a hotellánc kielemezte az előző nyaralásunk adatait, és így tudják rólunk, hogy milyen italokat fogyasztottunk a bárban. Figyelmesség, ami minden bizonnyal javítja a vásárlói élményt.

A fenti példa még csak a jövő – de közel sem a távoli –, amiben

a honlapon történő szobafoglalás és a vásárló hotelben tapasztalt viselkedése, vagyis az online és offline világ összekapcsolódik.

Ma már nem csak azt figyeljük, hogy valaki eljutott-e a szobafoglalásig, és ezt telefonon vagy laptopon keresztül tette-e, hanem azt is, hogy honnan jött át a hotel honlapjára, közben keresett-e autóbérlési lehetőséget, repülőjegyet, stb., tehát a teljes felhasználói útvonalat. Innen már csak egy lépés, hogy a vásárló hotelben eltöltött idejét is elemezzük – hangzott el a Google szakmai rendezvényén. 

Ebben a pillanatban el is jutottunk a fő kérdésig: hogyan tud itt megvalósulni a személyes adatok biztonsága? A GDPR-nak köszönhetően egyre inkább bekerül a közbeszédbe az adatok védelme, és az esetleges visszaélések lehetősége, ami bizalmatlanná teheti a felhasználókat. Mindez azonban nem feltétlenül negatív folyamat.

Ha a fogyasztók tudatosabbakká válnak, és jobban figyelnek arra, hogy milyen adatot, hol osztanak meg magukról, az a cégek számára is előnyös lehet.

Hiszen így több esélyük van rá, hogy az adott hirdetési tartalmuk a releváns célcsoportnál fog megjelenni.

Mi változott? A GDPR száz napja
Száz napja lépett életbe az EU rendelkezése a személyes adatok védelméről, de az csak érintőlegesen változtatta meg az európaiak magatartását. Nincsenek nagy perek a szolgáltatók ellen, azok pedig nem sokat változtattak.

Mindemellett fontos kiemelni, hogy az adatbiztonság nem új keletű dolog. A tárolt információk nem köthetőek egy adott felhasználóhoz, hiszen anonim adathalmazokból állnak. A személyes ajánlatokat a Google programjai jelenítik meg a célcsoportnak, és nem pedig maga a reklámot megrendelő cég. Sőt, ha kíváncsiak vagyunk, hogy milyen adatokat tart rólunk számon a Google, ezen a linken egy kattintással el is érhetjük.

Ha azonban mi, mint felhasználók úgy döntünk, hogy szeretnénk magunkról több mindent megosztani, erre is megvan a lehetőségünk. Ki kell választanunk, hogy melyik cégnek adunk meg magunkról adatokat, és külön beállíthatjuk azt is, hogy a Google milyen információkat továbbíthat rólunk.

Ezáltal sokkal személyesebb ajánlatokat kaphatunk, ott és akkor, amikor leginkább szükségünk van rájuk. Így sok esetben pénzt spórolhatunk, vagy az érdeklődési körünkbe vágó információkkal gazdagodhatunk. Vagyis fontos az adatbiztonság, de létezik win-win szituáció, és ez a jövő.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo