Kína beismerte: átaludta az autóipari átállást

Kínában tavaly csaknem 800.000 elektromos autót gyártottak és adtak el, ám tévesnek bizonyult a korábbi vélemény, hogy a kínaiak vezetnek ezen a területen. Éppen fordítva van, az európai gyártók jobban felkészültek a váltásra.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindezt Miao Wei, az ország ipari minisztere ismerte el a napokban. A miniszter nyilvánosan bírálta a hazai tulajdonban lévő autógyárakat, mondván, hogy azok elaludták az átállást, arra az európaiak, a nemzetközi konszernek jobban felkészültek.

Kép: Die Welt

A Volkswagen tavaly rendkívül sikeres volt a kínai piacon, 4.18 járművet adott el, öt százalékkal többet, mint az előző évben és idén az eladások további növekedésére számítanak. A német konszern 2020-tól évi 400.000, 2025-től évi másfél millió villanyautó gyártását tervezi kínai üzemeiben és hasonló tervei vannak a BMW-nek, a Daimlernek, a Volvonak és az Audinak is.  A VW  egyébként a napokban nyitotta meg Pekingben ázsiai “Jövőközpontját”. Ez a konszern harmadik fejlesztési bázisa a hazai, potsdami és a kaliforniai után.

A kínai miniszter elismerően méltatta a Toyota, a Renault és a BMW döntését,  hogy közösen fejlesztik elektromos járműveiket. Ezzel szemben

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
a kínai gyártók elmaradtak, mondotta, mert kevés saját újításuk van ezen a területen és gátolta őket, hogy - eddig - csak hazai gyártású akkumulátorokat volt szabad alkalmazniuk kocsijaikban.

A kormány korábban arra akarta kötelezni a hazai gyártókat, hogy termelésük bizonyos százaléka már ettől az évtől villanymeghajtású kocsikból álljon, ezt azonban fel kellett adni. Az új határidő 2020: akkorra minden vállalkozás járműveinél  átlagosan 5 l alatti fogyasztást kell elérni, egyúttal megszűnik a villanyautókhoz nyújtott állami támogatás.  A 123 kínai autógyártó közül 42 eddig a jelenleg engedélyezett, jóval magasabb átlagfogyasztást sem tudta elérni. (Forrás: Die Welt).

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo