Kína beismerte: átaludta az autóipari átállást

Kínában tavaly csaknem 800.000 elektromos autót gyártottak és adtak el, ám tévesnek bizonyult a korábbi vélemény, hogy a kínaiak vezetnek ezen a területen. Éppen fordítva van, az európai gyártók jobban felkészültek a váltásra.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Mindezt Miao Wei, az ország ipari minisztere ismerte el a napokban. A miniszter nyilvánosan bírálta a hazai tulajdonban lévő autógyárakat, mondván, hogy azok elaludták az átállást, arra az európaiak, a nemzetközi konszernek jobban felkészültek.

Kép: Die Welt

A Volkswagen tavaly rendkívül sikeres volt a kínai piacon, 4.18 járművet adott el, öt százalékkal többet, mint az előző évben és idén az eladások további növekedésére számítanak. A német konszern 2020-tól évi 400.000, 2025-től évi másfél millió villanyautó gyártását tervezi kínai üzemeiben és hasonló tervei vannak a BMW-nek, a Daimlernek, a Volvonak és az Audinak is.  A VW  egyébként a napokban nyitotta meg Pekingben ázsiai “Jövőközpontját”. Ez a konszern harmadik fejlesztési bázisa a hazai, potsdami és a kaliforniai után.

A kínai miniszter elismerően méltatta a Toyota, a Renault és a BMW döntését,  hogy közösen fejlesztik elektromos járműveiket. Ezzel szemben

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
a kínai gyártók elmaradtak, mondotta, mert kevés saját újításuk van ezen a területen és gátolta őket, hogy - eddig - csak hazai gyártású akkumulátorokat volt szabad alkalmazniuk kocsijaikban.

A kormány korábban arra akarta kötelezni a hazai gyártókat, hogy termelésük bizonyos százaléka már ettől az évtől villanymeghajtású kocsikból álljon, ezt azonban fel kellett adni. Az új határidő 2020: akkorra minden vállalkozás járműveinél  átlagosan 5 l alatti fogyasztást kell elérni, egyúttal megszűnik a villanyautókhoz nyújtott állami támogatás.  A 123 kínai autógyártó közül 42 eddig a jelenleg engedélyezett, jóval magasabb átlagfogyasztást sem tudta elérni. (Forrás: Die Welt).

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo