Kína beismerte: átaludta az autóipari átállást

Kínában tavaly csaknem 800.000 elektromos autót gyártottak és adtak el, ám tévesnek bizonyult a korábbi vélemény, hogy a kínaiak vezetnek ezen a területen. Éppen fordítva van, az európai gyártók jobban felkészültek a váltásra.

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindezt Miao Wei, az ország ipari minisztere ismerte el a napokban. A miniszter nyilvánosan bírálta a hazai tulajdonban lévő autógyárakat, mondván, hogy azok elaludták az átállást, arra az európaiak, a nemzetközi konszernek jobban felkészültek.

Kép: Die Welt Kép: Die Welt

A Volkswagen tavaly rendkívül sikeres volt a kínai piacon, 4.18 járművet adott el, öt százalékkal többet, mint az előző évben és idén az eladások további növekedésére számítanak. A német konszern 2020-tól évi 400.000, 2025-től évi másfél millió villanyautó gyártását tervezi kínai üzemeiben és hasonló tervei vannak a BMW-nek, a Daimlernek, a Volvonak és az Audinak is.  A VW  egyébként a napokban nyitotta meg Pekingben ázsiai “Jövőközpontját”. Ez a konszern harmadik fejlesztési bázisa a hazai, potsdami és a kaliforniai után.

A kínai miniszter elismerően méltatta a Toyota, a Renault és a BMW döntését,  hogy közösen fejlesztik elektromos járműveiket. Ezzel szemben

Torzítja a piacot a kínai terjeszkedés
A német és a francia kormány EU-rendszabályokat szorgalmaz, hogy gátat vessenek a stratégiai célú, piactorzító kínai beruházásoknak. Az intézkedések már idén életbe léphetnek.
a kínai gyártók elmaradtak, mondotta, mert kevés saját újításuk van ezen a területen és gátolta őket, hogy - eddig - csak hazai gyártású akkumulátorokat volt szabad alkalmazniuk kocsijaikban.

A kormány korábban arra akarta kötelezni a hazai gyártókat, hogy termelésük bizonyos százaléka már ettől az évtől villanymeghajtású kocsikból álljon, ezt azonban fel kellett adni. Az új határidő 2020: akkorra minden vállalkozás járműveinél  átlagosan 5 l alatti fogyasztást kell elérni, egyúttal megszűnik a villanyautókhoz nyújtott állami támogatás.  A 123 kínai autógyártó közül 42 eddig a jelenleg engedélyezett, jóval magasabb átlagfogyasztást sem tudta elérni. (Forrás: Die Welt).

Véleményvezér

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.
Magyar Péter szerint Szentkirályi Alexandra kaszinónak nézi a fővárost

Magyar Péter szerint Szentkirályi Alexandra kaszinónak nézi a fővárost 

Magyar Péter kibukott a DK és a Fidesz közös szavazatain.
Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo