Így manipulálhatja a döntéseinket a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia és a robotok már most is nélkülözhetetlenek az online hirdetések világában, és a jövőben további lehetőségeket és fejlődést hoznak majd az iparág számára. Noha érdemes az új fejlesztéseket figyelni, mint a hangalapú keresés elterjedése és a kiterjesztett valóság (AR), a szakember azonban arra figyelmeztet, hogy az érzelmi döntéshozatalt manipuláló AI által generált hirdetésekkel érdemes kritikusnak lennünk.

„Ehhez új megközelítésekre van szükség a SEO területén és kulcsszavak célzásában is. Előtérbe kerül az olyan tartalmak létrehozása is, amelyek könnyen érthetők és hangvezérlésen keresztül is elérhetők” - tette hozzá Berta Gergő.

A szakember egy másik területre is felhívta a figyelmet, ahol az AI nagy hatást gyakorolhat, ez pedig a kiterjesztett valóság (AR).

„Az AR technológia már most is alkalmazható reklám- és marketingkampányokban, például virtuális próbafülkék vagy bútorok otthoni elhelyezésének megjelenítésére. Ahogy az AI tovább fejlődik, várhatóan az AR-élmények még személyre szabottabbá és interaktívabbá válnak, új lehetőségeket kínálva a vállalatok számára az ügyfelekkel való kapcsolattartásban” - magyarázta Berta Gergő.

Manipulálni is tudnak minket

Az AI és robotok által vezérelt hirdetések képesek mélyrehatóan megvizsgálni és értelmezni a felhasználók viselkedését és preferenciáit az interneten, aminek köszönhetően a hirdetések egyre inkább személyre szabottá válnak, és pontosan célozzák a potenciális vásárlókat. Ennek az eredménye az, hogy a hirdetés sokkal hatékonyabb, a felhasználó magára ismer bennük.

„Az egyik módja a manipulációnak az, hogy az AI és robotok a felhasználók érzelmi reakcióit célozzák meg. Az AI ugyanis képes érzelmeket elemző algoritmusokat használni ahhoz, hogy olyan hirdetéseket jelenítsenek meg, amelyek valamilyen érzelmi reakciót váltanak ki, legyen az boldogság, nosztalgia vagy éppen félelem. Ez a módszer arra épül, hogy az érzelmek erős hatással vannak a döntéshozatalra, és könnyen befolyásolhatják a vásárlási vagy cselekvési szokásainkat. Olyan tartalmakat lehet vele generálni, amelyek a felhasználók meglévő nézeteivel összhangban vannak” - mutatott rá a szakember.

Véleményvezér

Újabb szereplő szállt be a KSH inflációs adatainak megkérdőjelezésébe

Újabb szereplő szállt be a KSH inflációs adatainak megkérdőjelezésébe 

Súlyos következményei lehetnek, ha komolyabb kétségek merülnek fel a magyar statisztikai adatok megbízhatóságával kapcsolatban.
Gigameglepetést hoztak a PISA-eredmények

Gigameglepetést hoztak a PISA-eredmények 

Egy olyan ország tanulói nyertek Európában, ahol még néhány évtizeddel ezelőtt a sötét kommunizmus tombolt. 
Meglepő adat, a kínaiak gazdagabbak már mint a magyarok

Meglepő adat, a kínaiak gazdagabbak már mint a magyarok 

Az egykor gyarmati sorban szenvedő oly elmaradott ázsiai országok igazán szépen felzárkóztak Európához a személyes vagyonokat tekintve.
Ismét nagyot dobott a Mentőszolgálat, 2 óra alatt érkeztek a sérülthöz, aki majdnem megfagyott

Ismét nagyot dobott a Mentőszolgálat, 2 óra alatt érkeztek a sérülthöz, aki majdnem megfagyott 

Leesett az első nagyobb decemberi hómennyiség. Nagyon vigyázzanak magukra, el ne csússzanak és el ne törjék a lábukat, mert nem biztos, hogy a mentő időben odaér. Elképesztő történet.
Ilyen se volt még, nyilvános hirdetésben keresnek számlahamisítót

Ilyen se volt még, nyilvános hirdetésben keresnek számlahamisítót 

A magas adók miatt a csalók kánaánja Magyarország. A világrekorder áfa nagyon vonzó alternatíva a törvénykerülőknek.
Lecsúsztunk a második helyről, de azért még mindig dobogón vagyunk az inflációt tekintve

Lecsúsztunk a második helyről, de azért még mindig dobogón vagyunk az inflációt tekintve 

A világ legfejlettebb országainak inflációs listáján Törökország után megelőzött minket Kolumbia is. Az unióban azért őrizzük az első helyünket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo