Így manipulálhatja a döntéseinket a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia és a robotok már most is nélkülözhetetlenek az online hirdetések világában, és a jövőben további lehetőségeket és fejlődést hoznak majd az iparág számára. Noha érdemes az új fejlesztéseket figyelni, mint a hangalapú keresés elterjedése és a kiterjesztett valóság (AR), a szakember azonban arra figyelmeztet, hogy az érzelmi döntéshozatalt manipuláló AI által generált hirdetésekkel érdemes kritikusnak lennünk.

Ahogy a digitális tér folyamatosan fejlődik és változik, az üzleti szektor is arra törekszik, hogy lépést tartson a versenytársaival és a változó piaci igényekkel.

Az AI és robotok bevezetése az online marketingbe meghatározó tényezővé vált.

„Az AI képességei felülmúlják az emberi teljesítményt adataink elemzésében és az ügyfélszolgálat területén is. Képes ugyanis gyorsan és pontosan feldolgozni a hatalmas adatmennyiségeket, amelyeket az online platformok generálnak. Ennek eredményeként a hirdetők és a marketingesek sokkal hatékonyabban tudják elérni a célközönségüket, alkalmazásával előnyt tudunk kovácsolni a célzott hirdetések kialakításában és optimalizálásában is” - fejtette ki Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség vezetője.

A szakember azt is hozzátette, hogy az algoritmusok és gépi tanulás segítségével az AI képes megjósolni, hogy melyik hirdetési stratégia fogja a legjobban elérni a célközönséget, és melyik fogja a legnagyobb konverziót eredményezni.

z érzelmi alapú döntéseinkre van hatással a mesterséges intelligencia (Fotó: Depositphotos)
z érzelmi alapú döntéseinkre van hatással a mesterséges intelligencia (Fotó: Depositphotos)

Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy pénzüket hatékonyabban költsék el hirdetéseikre. Az AI emellett a chatbotok és az automatizált ügyfélszolgálat terén is forradalmat hozott.

Terjed a hangalapú keresés és a kiterjesztett valóság

Az utóbbi időben egyre elterjedtebb trend a hangalapú keresés terjedése. A hangvezérelt asszisztensek, mint például az Amazon Alexa és a Google Home egyre népszerűbbek, ezáltal szinte elengedhetetlenné válik a tartalmak és hirdetések optimalizálása a hangalapú keresésekhez.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo