Ahogy a digitális tér folyamatosan fejlődik és változik, az üzleti szektor is arra törekszik, hogy lépést tartson a versenytársaival és a változó piaci igényekkel.
Az AI és robotok bevezetése az online marketingbe meghatározó tényezővé vált.
„Az AI képességei felülmúlják az emberi teljesítményt adataink elemzésében és az ügyfélszolgálat területén is. Képes ugyanis gyorsan és pontosan feldolgozni a hatalmas adatmennyiségeket, amelyeket az online platformok generálnak. Ennek eredményeként a hirdetők és a marketingesek sokkal hatékonyabban tudják elérni a célközönségüket, alkalmazásával előnyt tudunk kovácsolni a célzott hirdetések kialakításában és optimalizálásában is” - fejtette ki Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség vezetője.
A szakember azt is hozzátette, hogy az algoritmusok és gépi tanulás segítségével az AI képes megjósolni, hogy melyik hirdetési stratégia fogja a legjobban elérni a célközönséget, és melyik fogja a legnagyobb konverziót eredményezni.
Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy pénzüket hatékonyabban költsék el hirdetéseikre. Az AI emellett a chatbotok és az automatizált ügyfélszolgálat terén is forradalmat hozott.
Terjed a hangalapú keresés és a kiterjesztett valóság
Az utóbbi időben egyre elterjedtebb trend a hangalapú keresés terjedése. A hangvezérelt asszisztensek, mint például az Amazon Alexa és a Google Home egyre népszerűbbek, ezáltal szinte elengedhetetlenné válik a tartalmak és hirdetések optimalizálása a hangalapú keresésekhez.