A kaliforniai Játékfejlesztői Konferencián (GDC) immár hatodik alkalommal rendezték meg az Eric Zimmerman Tervezői Versenyt, melynek célja, hogy olyan koncepciók kidolgozására vegye rá a programozókat, melyek szakítanak a játékipar hagyományaival. A versenyen indulóknak minden évben egy szokatlan témát feldolgozó számítógépes játék tervét kell elkészíteniük. Az előző évek során többek között a szerelemről, Emily Dickinson költészetéről és a szövésről vártak pályaműveket a verseny szervezői, illetve arra a kérdésre kellett válaszolniuk az indulóknak, hogy miként lehetne megnyerni a Nobel békedíjat egy videojátékkal.
A szokatlan témák általában a játékipar legnagyobb neveit is ráveszik a koncepciók kidolgozására, és többek közt Will Wright a Sims és a Spore tervezője és Harvey Smith a Deus Ex programozói csapatának a vezetője is nyújtott már be pályázatot a konferencián. Az idei versenyt meglepő módon két női induló, Heather Kelley and Erin Robinson nyerte meg egy személyes élményeket feldolgozó koncepcióval. Az Első alkalmaink című játékuk terve, melynek magvalósítására szerintük a Wii játékkonzol és az iPhone lenne a legalkalmasabb platform, női szemszögből közelíti meg a szüzesség elvesztését. Az elképzelt játék női karakterét irányító játékosainak többek közt lábakat kell borotválniuk, el kell kerülniük a hagymás ételeket, meg kell találniuk a legkönnyebben levehető ruhát, és a legkellemesebb zenét és végül meg kell őrizni az egyensúlyukat egy kollégiumi szoba emeletes ágyában.
A pályamű olyan, férfiak által kidolgozott koncepciókat utasított maga után, mint a Where's the dildo? Hhol a műpénisz?) vagy a Call of Booty (a fenék hívása). "A győztes terv elsősorban a személyességgel emelkedett ki a mezőnyből"- mondta el Eric Zimmerman a verseny szervezője a CNN-nek. A New York-i tervező szerint a játékiparban az jelenti a legnagyobb ellentmondást, hogy a játékok alkotói, évről évre ugyanazokkal a sablonos ötletekkel állnak elő, annak ellenére, hogy bármilyen elképzelésüket megvalósíthatnák.