Hárommilliónál is több okostelefon lehet a hazai piacon

Évente egymillió új okostelefont vásárolnak a magyar fogyasztók, és szakértői becslések szerint most nyáron már átléphettük a bűvös hárommilliós határt is. A legtöbben még mindig a közösségi oldalakat böngészik, de egyre többen vásárolnak is a készülékeken keresztül.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már minden harmadik magyarnak van – Kép: SXC

A hazai okostelefonok számáról naprakész statisztikák nincsenek, de a Napidroid.hu becslése szerint idén nyár elején már hárommilliónál is több készülék lehet forgalomban. Egy tavalyi, az E-net-Telekom páros által készített felmérés szerint már 2,5 millió okostelefon volt a hazai piacon, ami rendkívüli bővülést mutat.

Az első okostelefonok 2007-ben jelentek meg. Magyarországon 2010-ben még csak százezer, 2011-ben már több mint félmillió készülék volt forgalomban. 2012-re az eladott okostelefonok száma meghaladta a másfél milliót, a tavalyi évben pedig már a 2,5 milliós számot.

Az elemzők szerint a bővülés az idei évben is folytatódik majd, de annak üteme már valamelyest mérséklődni fog. A dolgok internete viszont robbanás előtt áll

Az okostelefon fontosabb, mint a tévé

Bár az okostelefonok hazai terjedésének üteme egészen szédületes, még mindig van hová felzárkózni. Világszinten az Egyesült Államok, Európában pedig az Egyesült Királyság a vezető az okostelefonok felhasználásában.

Az idei év az USA-ban is trendforduló volt. 2014-ben ugyanis az okostelefonok léptek a médiafogyasztás első helyére. Ma már az amerikaiak több ideig bámulják az okostelefonok kijelzőjét, mint a televíziókat. Míg egy átlagos amerikai 151 percet tölt okostelefonjával, addig a televízióra már csak 147 percet, számítógépére 103 percet fordít.

Az internethasználat is egyre inkább eltolódik az okostelefonok irányába. Az Egyesült Államokban ma már a weboldalak negyedét okostelefonon keresztül olvassák el, de idehaza is 12 százalék körül alakul ez a szám, amelyre a legtöbb hazai weboldal egyáltalán nincs felkészülve.

A hazai felhasználók elsősorban keresésre és a közösségi média elérésére használják az okostelefonjukat, az online vásárlás egyelőre még gyerekcipőben jár, de vélhetően itt is követjük a külföldi trendeket. Nagy-Britanniában már a lakosság harmada vásárolt telefonjával, és az okostelefon-tulajdonosok kétharmada használja ár-összehasonlításra készülékét a napi vásárlások során.

Ha tudjuk, mit akarunk, lesz hozzá eszköz
A kisvállalkozásoknak sokszor hasonló kihívásokkal kell ma megküzdeniük informatikai fronton, mint a nagyobb cégeknek. De szerencsére a legtöbb esetben a megoldások is ugyanúgy rendelkezésre állnak. De hogyan kezdjük használni őket?

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo