Gyurcsányra kattintottak

A népszerű magyar internetes keresőprogram, a Kurzor.hu statisztikája arra a sokakat foglalkoztató kérdésre adja meg a választ, hogy az országgyűlési választások kapcsán mi és ki érdekli az internetezőket. Az eredményekből többek közt kiderült, hogy nagy sikert aratott a Gyurcsány-tánc, de jelentős érdeklődés irányul a Jövő Szövetségére is.

A Kurzor.hu internetes kereső statisztikái szerint a szolgáltatást használó internetezők a jelenlegi parlamenti pártok közül leginkább a Fidesz iránt érdeklődnek: a 4 pártra együttesen irányuló keresések fele a Jövő Szövetségével volt kapcsolatos. Ezzel egyidejűleg az internetezők 27 százaléka az MSZP,, 14 százaléka az SZDSZ nevét gépelte be, míg a legkevesebb "szavazatot" - a keresések 8 százalékát - az MDF kapta.

A Kurzor.hu statisztika elkészítésének háttere
A pártok és politikusok internetes keresettségét fent bemutató statisztika a Kurzor.hu keresőbe 2005. december 1. és 2006. február 28. között gépelt kulcsszavak alapján készült, ebből eredően sem a teljes lakosságra, sem a hazai internetezőkre nézve nem tekinthető reprezentatívnak. A statisztika a jelenlegi 4 parlamenti párt, valamint a hozzájuk kapcsolható 4 meghatározó politikus neveinek keresettségét tartalmazza. A százalékos viszonyszámok és az így kialakult sorrend meghatározásában a négy pártra és a négy politikusra irányuló összes keresés tekintendő 100 százaléknak. Az internetezők pártokhoz és politikusokhoz kapcsolódó érdeklődésének részletesebb feltérképezéséhez a pártok és politikusok nevei mellett begépelt kulcsszavak szolgáltak alapul.
Szembetűnő, hogy a felhasználók e téma kapcsán széleskörű értesülésekre vágynak: jelentős figyelem irányul a pártok helyi, illetve ifjúsági szervezeteire, ugyanakkor az internetezők éppúgy kíváncsiak a helyi képviselőjelöltekre, mint az országos pártlistákra. A 2005. december 1-től 2006. február 28-ig tartó időszak kereséseit összesítő adatok szerint a választók szembesíteni szeretnék a pártokat eddigi ígéreteikkel is: az abszolút listán előkelő helyezéseket értek el a korábbi választási kampányokra és pártprogramokra irányuló keresések.

Virtuális kormányfőválasztás

Ha a jelenlegi parlamenti pártok helyett azok vezéregyéniségeinek neveire vonatkozóan vizsgáljuk a keresettséget, akkor a toplista élén megfordul a sorrend. A kormányfőjelöltek listájában Gyurcsány Ferenc végzett az élen, a keresések 75 százaléka az ő nevére irányult. A jelenlegi miniszterelnökre elsősorban elhíresült táncos videója kapcsán voltak kíváncsiak az internetezők, de komoly érdeklődés mutatkozott Gyurcsány internetes naplója és könyve iránt is. Emellett az MSZP jelöltjének jelenlegi anyagi helyzete, illetve vagyonának gyarapodása foglalkoztatja az internetezőket.

A második helyezést elért Orbán Viktor nevét leggyakrabban pártjával együtt gépelték be a Kurzorba, de az internetezők a Fidesz kormányfőjelöltjének nevét - valószínűleg országjárása kapcsán - sűrűn kapcsolták össze városokkal is. Ezen kívül sokan kerestek rá Orbán elhangzott beszédeire.

A két nagy párt dominanciáját mutatja, hogy a kisebb pártok vezető politikusainak neve lényegesen ritkábban került be a keresőablakba: Kuncze Gábor, illetve Dávid Ibolya nevét mindössze 1, illetve 2 százalékos arányban gépelték be az internetezők.  A politikusok vagyoni helyzete, életpályája továbbra is a választók érdeklődésének középpontjában van, de a reflektorfény mostanra már családjukra is ráirányul. A Kurzor.hu statisztikái szerint az internetezők Dávid Ibolya férje mellett Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor gyermekeire is rákeresnek.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo