A magyarok döntő többsége (71%) felkészült rá, hogy elsősorban interneten keresztül intézze pénzügyeit, ennek ellenére a hazai lakosság kevesebb, mint fele (42%) használja tudatosan a bankok és biztosítók digitális szolgáltatásait – derül ki az EY kutatásából, amely hét kelet-közép-európai országban mérte fel a lakosság pénzügyi szokásait.
Magyarországon az emberek több mint 80 százalékának van okostelefonja, ennek ellenére online bankolásra a megkérdezettek döntő többsége (90%) továbbra is elsősorban számítógépet használ. Okostelefont kevesebb, mint a válaszadók fele (42%), tabletet pedig mindössze 20 százalékuk vesz kézhez erre a célra.
A jövőben a magyarok nagy többsége (71%) az élet minden területén jobban támaszkodna az
„Magyarországon régiós összehasonlításban is kifejezetten nyitottak az emberek a digitális technológiák alkalmazására. Jelentős részük használja az internetet tv-s vagy zenei tartalmak letöltésére, szállásfoglalásra. Ez megmutatkozik pénzügyeik kezelésében is, amit bizonyít, hogy a lakosság döntő többsége aktívan használja az internetbankot. Az online elérhető pénzügyi termékek köre azonban egyelőre igen korlátozott, ezért a következő időszakban a bankoknak az online szolgáltatásfejlesztés területén kell előre lépniük, így olyan, ma még alig vagy kevéssé használt pénzügyi termékekre is nőhet az igény, mint a megtakarítási számlák vagy online igénybe vehető hiteltermékek” – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.
A vezető hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan az adatvédelem területén is fejleszteniük kell a pénzintézeteknek, ugyanis a fokozott digitalizáció egyre nagyobb biztonsági kockázatot jelent a vásárlók számára, ami visszatarthatja őket az új technológiák aktívabb felhasználásától.