Az USA továbbra is őrzi vezető szerepét az MI felhasználásban, a válaszadók harmada szerint azonban már Kína számít a leginkább úttörőnek ezen a területen, derül ki az EY kutatásából.
A két nagyhatalomnak új, globális versenytársakkal is szembe kell néznie: Izraelben és Japánban a gyorsan növekvő startup-közösségek, az Egyesült Királyságban pedig az egyetemek számítanak az innováció motorjának.
A megkérdezett vezetők 39 százaléka szerint az idén legdinamikusabban növekvő terület a gépi tanulás lesz, de az MI olyan technológiák elterjedéséhez is hozzájárul, mint például a belső, céges hálózatokat a hatékonyabb információáramlással kiváltó chatbotok.
Az üzleti folyamatokba integrált intelligens megoldások ugyanis jelentősen javíthatják a felhasználói élményt, ami nagy lehetőségeket rejt többek közt a légitársaságok és a szállodaipar számára.“Az idei év áttörést hozhat a mesterséges intelligencia széleskörű elterjedésében. A vállalatok világszerte keresik a lehetőségeket az MI ötvözésére a robotizált folyamatautomatizálással, ami számos üzleti területen valódi értéket teremthet” –
„Annak érdekében, hogy a szervezetek a leghatékonyabban használhassák ki az iparágakat újragondoló megoldásokat, az EY idén egy új innovációs központot alakított ki Palo Altóban, amelynek munkatársai a jövő technológiáiban rejlő lehetőségek kiaknázásán dolgoznak” – tette hozzá a szakember.
A mesterséges intelligencia alkalmazásának legfőbb akadálya a válaszadók többsége szerint a szakemberek hiánya. A vállalatoknak vonzóvá kell válniuk a jövő tehetségei számára, ehhez pedig nélkülözhetetlen, hogy átalakítsák gondolkodásukat és nyitottá váljanak a változásra. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze a kor, nem, nemzetiség és akár a képességek szerint is sokszínű cégvezetés, amely a technológia korában sikerre viheti a szervezeteket.