Ezzel párhuzamosan a Google a korábbi három hirdetés mellett négy hirdetést is megjelenít az organikus találati lista felett. Az első erre vonatkozó hírek csütörtökön jelentek meg, majd a legnevesebb keresőoptimalizálási portál a Search Engine Land megkeresésére a Google szóvivője is megerősítette a változásokat - írja az ite.hu. A változások minden országban és nyelvben életbe lépnek, azt viszont nem tudni pontosan, hogy mikor. A változtatás február 22-ével indul a hírek szerint. Egyelőre Magyarországon még nem élesedett az új rendszer, de vélhetően erre csak néhány napot kell várnunk.
A változások az asztali gépeken lesznek észlelhetőek. A jobb oldali sávban teljesen megszűnnek a hirdetések, leszámítva a termék listázási hirdetést (angolul PLA – Product Listing Ad). Az organikus találati lista felett a négy hirdetés, a Google szóvivője szerint nem lesz általános, csak azokon a területeken lesz jellemző, ahol nagyon komoly a verseny az egyes kulcsszavakra.
A Google egyébként már 2010 óta kísérletezik a négy hirdetés megjelenítésével – már mi is beszámoltunk erről – és a szóvivő szerint a jövőben is lesznek még kísérletek a találati listán. A változtatásokkal a mobil és asztali gépeken a találati lista hasonlósága tovább növekszik majd.