A problémát még kevesen ismerik, holott nagy jelentőségű. Az Unió még idén előterjeszti javaslatait, milyen távközlési technika kerüljön az önjáró autókba.
Az álláspontok eddig szögesen állnak egymással szemben: egyes nagy autógyártók azt szeretnék, ha a műholdas alapon működő V2V (vehicle to vehicle) wi-fi rendszert alkalmaznák a kocsikban. Klasszikus, kipróbált megoldásról van szó, amelynek hátulütője viszont, hogy viszonylag rövid a hatótávolsága.
A gyárak azzal érvelnek, hogy mivel elérhető, az késlekedés nélkül alkalmazható online az önjáró kocsik biztonsági és szórakoztató funkcióinál.
A távközlés fejlesztése híveinek ellenérve: az önjáró, hálózatba kapcsolt járművek számára a wifi elavult megoldás lenne, helyette a legújabb megoldást, az 5G-t kívánatos alkalmazni, amelynek hálózata 2025-ig kiépül Európában.
Az Unió álláspontja: versenysemleges döntés születik majd, amely lehetővé teszi, hogy olyan rendszerek épüljenek, amelyek mind wi-fi, mind 5G-s összeköttetéssel működnek. A távközlési vállalatok mindenesetre attól tartanak, hogy az uniós irányelvek a wifinek adnak majd előnyt, ezzel pedig részben eltűnik az ösztönzés, hogy milliárdos beruházásokkal kiépítsék az 5G rendszereket.
(Forrás: Euractiv)