Dönteni kell: wifi vagy 5G legyen az önjáró autókban

Autógyártók kontra távközlési cégek: az EU-nak hamarosan el kell döntenie, hagyományos wi-fi, vagy a jövő technikája, az 5G szolgálja az önjáró autókat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A problémát még kevesen ismerik, holott nagy jelentőségű. Az Unió még idén előterjeszti javaslatait, milyen távközlési technika kerüljön az önjáró autókba.

Kép: Continental

Az álláspontok eddig szögesen állnak egymással szemben: egyes nagy autógyártók azt szeretnék, ha a műholdas alapon működő V2V (vehicle to vehicle) wi-fi rendszert alkalmaznák a kocsikban. Klasszikus, kipróbált megoldásról van szó, amelynek hátulütője viszont, hogy viszonylag rövid a hatótávolsága.

A gyárak azzal érvelnek, hogy mivel elérhető, az késlekedés nélkül alkalmazható online az önjáró kocsik biztonsági és szórakoztató funkcióinál.

Hálószoba vagy iroda legyen az önvezető autó?
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport.

A távközlés fejlesztése híveinek ellenérve: az önjáró, hálózatba kapcsolt járművek számára a wifi elavult megoldás lenne, helyette a legújabb megoldást, az 5G-t kívánatos alkalmazni, amelynek hálózata 2025-ig kiépül Európában.

Az Unió álláspontja: versenysemleges döntés születik majd, amely lehetővé teszi, hogy olyan rendszerek épüljenek, amelyek mind wi-fi, mind 5G-s összeköttetéssel működnek. A távközlési vállalatok mindenesetre attól tartanak, hogy az uniós irányelvek a wifinek adnak majd előnyt, ezzel pedig részben eltűnik az ösztönzés, hogy milliárdos beruházásokkal kiépítsék az 5G rendszereket.

(Forrás: Euractiv)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo