Dönteni kell: wifi vagy 5G legyen az önjáró autókban

Autógyártók kontra távközlési cégek: az EU-nak hamarosan el kell döntenie, hagyományos wi-fi, vagy a jövő technikája, az 5G szolgálja az önjáró autókat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A problémát még kevesen ismerik, holott nagy jelentőségű. Az Unió még idén előterjeszti javaslatait, milyen távközlési technika kerüljön az önjáró autókba.

Kép: Continental

Az álláspontok eddig szögesen állnak egymással szemben: egyes nagy autógyártók azt szeretnék, ha a műholdas alapon működő V2V (vehicle to vehicle) wi-fi rendszert alkalmaznák a kocsikban. Klasszikus, kipróbált megoldásról van szó, amelynek hátulütője viszont, hogy viszonylag rövid a hatótávolsága.

A gyárak azzal érvelnek, hogy mivel elérhető, az késlekedés nélkül alkalmazható online az önjáró kocsik biztonsági és szórakoztató funkcióinál.

Hálószoba vagy iroda legyen az önvezető autó?
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport.

A távközlés fejlesztése híveinek ellenérve: az önjáró, hálózatba kapcsolt járművek számára a wifi elavult megoldás lenne, helyette a legújabb megoldást, az 5G-t kívánatos alkalmazni, amelynek hálózata 2025-ig kiépül Európában.

Az Unió álláspontja: versenysemleges döntés születik majd, amely lehetővé teszi, hogy olyan rendszerek épüljenek, amelyek mind wi-fi, mind 5G-s összeköttetéssel működnek. A távközlési vállalatok mindenesetre attól tartanak, hogy az uniós irányelvek a wifinek adnak majd előnyt, ezzel pedig részben eltűnik az ösztönzés, hogy milliárdos beruházásokkal kiépítsék az 5G rendszereket.

(Forrás: Euractiv)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo