Dönteni kell: wifi vagy 5G legyen az önjáró autókban

Autógyártók kontra távközlési cégek: az EU-nak hamarosan el kell döntenie, hagyományos wi-fi, vagy a jövő technikája, az 5G szolgálja az önjáró autókat.

A problémát még kevesen ismerik, holott nagy jelentőségű. Az Unió még idén előterjeszti javaslatait, milyen távközlési technika kerüljön az önjáró autókba.

Kép: Continental

Az álláspontok eddig szögesen állnak egymással szemben: egyes nagy autógyártók azt szeretnék, ha a műholdas alapon működő V2V (vehicle to vehicle) wi-fi rendszert alkalmaznák a kocsikban. Klasszikus, kipróbált megoldásról van szó, amelynek hátulütője viszont, hogy viszonylag rövid a hatótávolsága.

A gyárak azzal érvelnek, hogy mivel elérhető, az késlekedés nélkül alkalmazható online az önjáró kocsik biztonsági és szórakoztató funkcióinál.

Hálószoba vagy iroda legyen az önvezető autó?
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport.

A távközlés fejlesztése híveinek ellenérve: az önjáró, hálózatba kapcsolt járművek számára a wifi elavult megoldás lenne, helyette a legújabb megoldást, az 5G-t kívánatos alkalmazni, amelynek hálózata 2025-ig kiépül Európában.

Az Unió álláspontja: versenysemleges döntés születik majd, amely lehetővé teszi, hogy olyan rendszerek épüljenek, amelyek mind wi-fi, mind 5G-s összeköttetéssel működnek. A távközlési vállalatok mindenesetre attól tartanak, hogy az uniós irányelvek a wifinek adnak majd előnyt, ezzel pedig részben eltűnik az ösztönzés, hogy milliárdos beruházásokkal kiépítsék az 5G rendszereket.

(Forrás: Euractiv)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo