Csökkenthető a válság okozta bizonytalanság

A hatalmas, nagy részben strukturálatlan adathalmaz amit többek között a közösségi oldalak jelentenek, megfelelő kezeléssel igazi kinccsé válhatnak a cégek számára.

Az üzleti analitikai alkalmazások piacán jelenleg a legnagyobb újdonságnak a közösségi médiában rejlő lehetőségek kiaknázásra irányuló, illetve az üzleti intelligencia (BI) lekérdezéseket mobil eszközökről is elérhetővé tévő megoldások számítanak, ugyanakkor hazánkban a fő fókuszterületek továbbra is a kockázatkezelés, a teljesítménymenedzsment, valamint a marketingmenedzsment - derült ki a napokban megrendezett SAS Fórum Magyarország 2011 című szakmai konferencián. Az esemény tanulsága volt továbbá, hogy a közszférában, például az egészségügyben is óriási lehetőségek rejlenek az adatokon alapuló, megbízható összefüggések feltárásában, a döntéshozatal hatékony támogatásában.


Kép: HankGerbe

 

A békeidő legnagyobb hadművelete
Az egészségügy anyagi helyzetét érintő aggodalmak, a számos más országban is zajló viták az öregedő társadalom ellátásának problémájáról, és a folyamatos egyeztetések az egészségügy megreformálásáról nyilvánvalóvá tették, hogy azok a rendszerek lehetnek sikeresek hosszútávon, amelyek a változó környezetre gyorsan és stratégiai módon tudnak reagálni. Ennek következtében az egészségügyben is soha nem látott igény mutatkozik az adatokon alapuló, megbízható összefüggések feltárására, a döntéshozatal hatékony támogatására, amelyhez elengedhetetlen a magas szintű analitika használata. A SAS Fórum plenáris záróelőadását Dr. Németh Zsolt, a KSH elnökhelyettese tartotta a „békeidő legnagyobb hadműveletéről”, a Magyarországon jelenleg is folyamatban lévő népszámlálásról. Kiemelte, hogy a mostani népszámlálásban minden korábbinál nagyobb szerepet kapnak, a a munkafolyamat valamennyi elemében megjelennek az informatikai rendszerek. Az elnökhelyettes a projekt sajátos feltételei között megemlítette a hatalmas volumenű adatokat, hiszen mintegy 4,5 millió címről kb. 10 millió adatszolgáltatást várnak.

Nő az analitika szerepe Magyarországon

„A jelenlegi gazdasági környezetben a döntéshozatal felgyorsul, ugyanakkor a költségcsökkentés során a fűnyíró elv helyett cizelláltságra van szükség, amelyet ugyancsak támogathat az elemző szemlélet."- nyilatkozta Musza István, a SAS cégvezetője, aki az IDC adataira hivatkozva mutatott rá arra, hogy egyre nő az analitika szerepe Magyarországon. Fő területnek továbbra is a kockázatkezelés, a teljesítménymenedzsment, és a marketingmenedzsment számít. Manapság csökken a strukturált adatok mennyisége, a részben strukturáltaké növekszik, a strukturálatlanoké - mint amilyen például a közösségi médiában létrejövő hatalmas mennyiségű szöveg - pedig robbanásszerűen emelkedik - magyarázta Shekhar Iyer, a SAS Center of Excellence Information Management & Analytics ügyvezető igazgatója. (Itt olvashat tippeket, hogy hogyan lehet sikeres a céges megjelenés a facebookon.) Az analitikai megoldásokkal azonban ez utóbbiak is feldolgozhatók, akár már magyar nyelven is. Ráadásul mindez ma már nem csak a legnagyobb vállalatok kiváltsága. Kárpáti Péter, a Quaestor Csoport Stratégiai és Üzleti Intelligencia Divíziójának vezetője az általa képviselt cég példáján keresztül mutatta be, hogy egy magyarországi középvállalat is szert tehet versenyelőnyre üzleti intelligencia alkalmazásával.

A közösségi oldalak elemzése jelenti a jövőt

A témában rendezett kerekasztal beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a közösségi média ma már megkerülhetetlen tényező egy vállalat életében. Ezen a területen világszerte az informatikai cégek járnak az élen, őket a pénzügyi intézmények követik. (Ennek ellenére a magyar cégek jelentős része még nem él ezzel a lehetőséggel.) Az egyik legnagyobb újdonságot az jelenti, hogy megszűnik az információs aszimmetria az ügyfél és a vállalat között, s komoly tényezővé válik a véleményvezérek befolyásoló szerepe, mely egyszerre jelenthet lehetőségeket és fenyegetettségeket. A kerekasztal beszélgetés egyik kulcsgondolata volt, hogy a közösségi médiából nyerhető adatok marketing szempontból igazi kincsnek számítanak, ugyanis kiváló minőségűek, hiszen többnyire valósak, és önkéntesen publikáltak. Ezen szöveges adatok - ma már elérhető - elemzése jelenti a jövőt. Ugyanakkor kihívást jelent a gyors döntéshozatal és a rövid reakcióidő szükségszerűsége. Az ugyancsak újdonságnak számító mobil BI alkalmazások legnagyobb előnye, hogy egy új felhasználói réteg is be tud kapcsolódni az analitika nyújtotta előnyök világába, ugyanis egyszerű lekérdezések formájában a legfontosabb döntéstámogató információk akár az irodán kívül is elérhetők a segítségükkel.

Véleményvezér

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo