Az emberek ötöde esik kiberbűnözők csapdájába utazása alatt

Alighogy leszálltunk a repülőről, már tűkön ülve keressük a lehetőséget, hogy internetkapcsolatra tegyünk szert. A Kaspersky Lab kutatása szerint utazásaink során türelmetlenségünk gyakran arra sarkall, hogy nem biztonságos Wi-Fi hálózatokra kapcsolódjunk, ezzel pedig komoly veszélybe sodorjuk az adatainkat.

A tanulmány 11850 felhasználót kérdezett meg világszerte (Európából, Latin-Amerikából és az Egyesült Államokból). Az eredmény rávilágított, hogy sok utazó kényszerül nyílt és nem biztonságos Wi-Fi hálózatokhoz csatlakozni, mert rengeteg utazási információt – például térképeket, foglalási visszajelzéseket stb. – online tárolnak. Sokan pedig a roaming díjaktól tartva, inkább vállalják a kockázatot.

A kutatás résztvevőinek fele a repülőtér elhagyásakor már online van (44 százalék), legtöbbjük (69 százalék) az otthon maradt család megnyugtatása miatt, tízből négyen pedig többnyire utazási információkat töltenek le. Közrejátszik még a  munkahelyi nyomás (38 százalék) - pedig a főnöknek se éri meg a szabi alatt dolgoztatni, valamint a közösségi médián zajló események bepótolása (34 százalék). Van, akinek indok sem kell: a megkérdezettek harmada (34 százalék) egyszerűen ösztönösen kapcsolódik a hálózatra, amint csak lehet.

Kép: Pixabay

Annyira hozzászoktunk már a folyamatos internetkapcsolathoz, hogy külföldön sem gondoljuk át, mire csatlakozunk és mennyire lehet veszélyes. 10-ből 8 felhasználó (82 százalék) nem biztonságos, nyilvános Wi-Fi-t használ a reptereken, kávézókban és éttermekben – megfeledkezve arról, hogy készülékeik tömve vannak személyes és bizalmas adatokkal. A könnyelműségnek komoly ára van: az utazók mintegy ötöde (18 százalék) esett kiberbűnözők csapdájába utazása alatt, míg fizikai bűnténnyel csupán 6 százalékuk találkozott.

Mi legyen a céges mobillal a nyaralás alatt?
Bármennyire nem ajánlott, előfordulhat, hogy a nyaralás alatt is rá-rá kell pillantanunk a céges mobilra. Megválaszolunk néhány levelet, elintézünk pár dolgot. Hogyan tudjuk mindezt kényelmesen és biztonságosan menedzselni? Itt talál néhány tanácsot.
Ez nem annyira meglepő, ha figyelembe vesszük a tényt, hogy digitális szokásaink alig változnak külföldön, még akkor is, ha ki vagyunk téve a nyilvános hálózatok veszélyeinek. A válaszadók több mint fele intézi banki ügyeit (61 százalék) vagy vásárol (55 százalék) az interneten külföldi tartózkodása alatt.

Utazásaink során bizonyos online tevékenységeket gyakrabban végzünk, mint általában: nyolcból egy fogyasztó (13 százalék) többet posztol a közösségi oldalakon, hétből egy pedig (14 százalék) többet vásárol az interneten hitelkártyája segítségével.

“Rengeteget utazom, évente több mint 100-szor repülök valahova különböző üzleti tárgyalások miatt. Természetesen számomra is égető kérdés az internetkapcsolat megléte, ezért sokszor használok nyilvános Wi-Fi elérést. Az első dolgom általában, hogy rácsatlakozzak egy VPN-re, ez az egyik legjobb óvintézkedés, amit ajánlok mindenkinek, egy megbízható biztonsági megoldás mellett” – mondta Eugene Kaspersky, a Kaspersky Lab ügyvezető igazgatója.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo