Adattárolási kihívások nyomasztják a cégeket

A hagyományos vállalati adattárolási stratégiák nem képesek lépést tartani az üzleti adatok mennyiségének exponenciális növekedésével, és ez komolyan aggasztja az IT-szervezetek 70 százalékát – állapította meg egy, a SUSE megbízásából készült, nemrégiben közzétett tanulmány.

Az 1200, vezető beosztású IT-döntéshozó bevonásával végzett kutatás arra mutatott rá, hogy a vállalatok túlnyomó többsége az elmúlt 12 hónapban kénytelen volt felülvizsgálni adattárolási szemléletét és stratégiáját, mivel egyre komolyabb problémának érzi a tárolási rendszerekkel járó költségeket, illetve a meglévő megoldások alacsony teljesítményét, túlzott komplexitását, valamint széttagoltságát. A válaszadók 60 százaléka szerint az adattárolási kiadások más üzleti részlegekre is egyre nagyobb kihatással vannak, és a cégek 95 százaléka érdeklődik a jól skálázható és hatékony szoftveresen vezérelt tárolók iránt. Olyannyira, hogy 63 százalékuk egy éven belül tervezi a szoftveralapú tárolók bevezetésének megkezdését.

Kép: Pixabay

A válaszadók többségénél jelenleg hibrid flash és lemezes (62%), illetve lemezalapú (61%) rendszerek működnek, amelyek az alábbi kihívásokkal járnak:

Magas költségek: A megkérdezettek 80 százaléka elégedetlen tárolórendszere magas költségvonzatával, 92 százalék pedig amiatt aggódik, hogy vajon kézben tudja-e tartani az adattárolási költségeket a kapacitásigény növekedése mellett. A felmérésben érintett négy kontinens 11 országában átlagosan az IT-büdzsé mintegy 7 százalékát költik adattárolásra.

Teljesítménnyel kapcsolatos aggodalmak: Az IT-vezetők közel háromnegyede (73%) nem találja megfelelőnek jelenlegi tárolómegoldása teljesítményét. 92 százalékuk nyugtalan amiatt, hogy az adattömeg növekedésével az adattárolási problémák lassítani fogják a digitális átalakulás menetét.

Egyre komplexebb és széttagoltabb rendszerek: A válaszadók 71 százaléka komplex és erősen széttagolt tárolórendszerrel rendelkezik. A szervezetek ezért leggyakrabban az adattárolási stratégia egyszerűsítését említették a következő egy éves időszak prioritásaként.

„Manapság már minden vállalatnál tárolnak adatokat. Archiválják az e-maileket, számtalan különféle dokumentumot használnak, és több különböző iparágban kell nagyméretű videó- vagy képfájlokat kezelni. A szervezetek gyakran több petabájtnyi adatot tárolnak – az adatmegőrzési szabályzatok és a hatósági előírások miatt sok esetben évekig. Az adattárolás elérte azt az inflexiós pontot, ahol a növekvő adattárolási szükségletek, illetve a skálázhatóbb és megfizethetőbb megoldások megjelenése miatt a vállalatok felülvizsgálják a hagyományos adattárolási szemléletet.” – foglalta össze Hargitai Zsolt, a Magyarországi Képviselet üzletfejlesztési vezetője.

Hatékony saját eszközről dolgozni, de biztonságos is?
A legtöbb szervezetnél már belátták, hogy nem lehet feltartóztatni a fejlődést, és teret kell engedni a felhasználóknak, hogy saját okostelefonjaikat, tableteiket vagy laptopjaikat is használhassák a mindennapi munkájuk során. A Novell szakértői szerint azonban fontos, hogy a vállalatok minden tekintetben végiggondolják a biztonsági kérdésköröket, és kiküszöböljék az esetleges kockázatokat. De pontosan mely területekre is kell figyelmet fordítani?

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo