Peter Williams, a Ricoh Europe Ügyvezető alelnöke és a Ricoh Europe digitális nyomdai üzletágának vezetője szerint: „Úgy fogunk emlékezni a 2012-es drupa kiállításra, ami valóban jövőbe tekintően foglalkozik a nyomdaipari vállalkozásokkal, a „nyomtatás és ami mögötte van" szlogen előtérbe állításával, ahol a nyomdaipari vállalkozások szolgáltatásaik bővítésére, az ügyfeleik számára értéknövelő megoldások hozzáadására, valamint a digitális és online közötti rés áthidalására fókuszálhatnak. A Ricoh stand látogatóinak száma meghaladta a 2008-as drupa kiállításét, és számos új kapcsolatfelvétel történt, illetve a kereskedelmi megrendelések szintén felülmúlták az elvárásainkat."
A világ nyomdaipari vállalkozásainak ezrei látogatták meg a Ricoh standját, hogy közelebbről is megismerkedjenek a hardver és szoftver gazdag kombinációinak megoldásaival, a szolgáltatásokkal és környezetvédelmi értékekkel; valamint hogy ezek hogyan ágyazhatók be a nyomdaipari vállalkozásokba, mellyel kezelni lehet azokat a trendeket, amik módosítják a jövőbeni nyomdai kereskedelmet és a nyomtatás módját. A Ricoh transzformációs csomópontjában a vezető ipari gondolkodók és a Ricoh partnerei állnak, mint például a Heidelberg, akik a stratégiai partnerkapcsolatokról tárgyalnak a Ricoh vállalattal.
Néhány, a látogatók körében igen népszerű termékbemutatóra került sor, mint például az InfoPrint 5000 VP, a Ricoh Pro L4000 latex alapú tintával működő nagy formátumú inkjet nyomtató és a Ricoh ProTM C901 Graphic Arts Edition színes digitális nyomdai berendezés.
Nyomtatás és ami mögötte van
A Ricoh innovációs zónájában bemutatott trendekkel és alkalmazásokkal, beleértve a jövő potenciális technológiáit, mint például a kattintható papír és a 3D-s nyomtatás, lehetővé válik a hagyományos nyomdai szolgáltatások kínálatán túlmutató működés. A nyomdaipari vállalkozások szintén el voltak ragadtatva a csomagolási zónában bemutatott kreatív megoldásoktól, amit a gyors feldolgozás, az igény szerinti és személyre szabható példákkal szemléltettek. Az On demand alkalmazások, mint például az InfoPrint 5000 GP eszközön bemutatott Re.Be.L termék, is nagy sikert arattak. Ez a Turing alapú változó digitális adatnyomtatást biztosító megoldás lehetővé teszi, hogy egy On demand könyv a megrendelést követően öt órán belül elkészüljön.
Rebecca Noviello, CEO of Re.Be.L, ezt nyilatkozta: "A kiadók előnyt kovácsolhatnak azzal az újonnan felfedezett szabadsággal, amivel választhatnak, hogy elkerülik-e a tömegcikk piaci hatásait a könyvek kiadásánál. Ezen kívül elkerülhető a raktározással és kiszállításokkal járó többletköltség." A Ricoh bemutatta a cross-média megoldásait is, hogy azok milyen módon segítik a nyomdaipari kereskedelmet olyan kreatív képességek felmutatásához, amelyek előmozdítják az ügyfélkapcsolatok erősítését.
A Ricoh továbbá bemutatta "fekete doboz" nevű interfész eszközét is amely egy szakértői alkalmazás, melyet a nyomdai szakemberek nagy érdeklődéssel fogadtak. A RPIP (Ricoh Parallel Interface Protocol) működése négy különböző koncepció konfiguráción is megtekinthető volt: a ProTM C651 EX digitális nyomdai eszköz egy Nagel UV bevonó és élvágó rendszerrel volt felszerelve; a ProTM C751 digitális nyomdai eszköz egy Plockmatic borítékadagolóval működött együtt; a ProTM C901 nyomdagép egy Nagel vákuumadagolóval volt ellátva.