A papír nélküli iroda még mindig csak vágyálom

A papír nélküli iroda még messze van a valóságtól – állítja az a felmérés, amelyet a Xerox megbízásából az európai vállalatok körében készítettek. Az európai vállalatok 79 százaléka nem hiszi, hogy az elkövetkező évtizedben megvalósítható a papír nélküli iroda – állítja a vizsgálat.

Egyedül Spanyolországban vannak többségben azok, akik úgy gondolják, hogy az elkövetkező tíz évben megvalósul a papír nélküli iroda álma. Az ország IT és dokumentum kezelési szakembereinek 53 százaléka úgy vélekedik, hogy a számítógépek 2011-re kiszorítják a papírt, 43 százalékuk azonban kitart amellett, hogy ez nem fog bekövetkezni. Franciaországban azonban a cégek 93 százaléka nem tudja elképzelni a jövőt papír nélkül, ez az arány Svédországban 82 százalék, Nagy-Britanniában 81 százalék, Németországban pedig 76 százalék.

A Xerox-felmérés különböző profilú és méretű cégek IT és dokumentum kezeléssel foglalkozó döntéshozóit kérdezte a technológiai segédeszközök használatáról, illetve, a jövő irodájának képéről. „A megkérdezettek jelentős hányada úgy látja, hogy a papír nélküli iroda a közeljövőben még elérhetetlen. A felmérés azonban azt mutatja, hogy egyre többen hisznek az ún. „jó” papír használatában a modern iroda kialakulásának elterjedésével –lehetővé téve a jobb munkavégzést és tudásmegosztást–” – mondta Gergely Ákos a Xerox Magyarország Kft. marketingvezetője.

A legtöbb vállalat úgy véli, hogy még legalább tíz évig a hagyományos iroda biztosítja az elsődleges munkakörnyezetet. Tíz válaszadó közül csak egy látja úgy, hogy az irodája nem az az épület, ahová minden nap bejár dolgozni, és a menedzserek több mint egyharmada (35 százalék) elvárja, hogy a jövő irodája hasonló legyen a maihoz.

Sokan azonban úgy érzik, hogy a munkakörnyezet jelentős változások előtt áll. Németországban a menedzserek csaknem fele (49%) szerint a jövő irodája ötvözi az otthoni irodát és azt a helyet, ahol a kollégák egymással találkoznak, azaz nem csak munka, hanem egyben a társadalmi élet színtere is lesz. A francia menedzserek 20 százaléka gondolja úgy, hogy irodáját egy laptop és egy mobiltelefon fogja alkotni. Bármilyen is legyen a jövő irodája, Európa menedzsereinek túlnyomó része egyetért abban, hogy a dokumentumkezelő rendszerek használata egyszerű és kompatibilis legyen a már meglévő rendszerekkel valamint, minőségi munkát végezzen.
A felmérés azt is megmutatta, hogy az irodai berendezések kiválasztásánál a legtöbb menedzser számára kritérium, hogy a munkához szükséges legjobb eszközökhöz jussanak hozzá, a végső vásárlási döntést azonban – a cégek többségénél – nem a központi IT-részleg vagy a beszerzési részleg hozza meg, hanem különböző osztályok kombinációja. A vizsgálat megjegyezte, hogy a berendezések vásárlásakor ritkán vonják be a döntésbe azt az alkalmazottat, aki az eszközzel dolgozni fog.

Az irodai berendezések és rendszerek használatával kapcsolatban a megkérdezettek 90 százaléka követelményként említette a Windows alkalmazásokból való nyomtatást, és a kutatásban részt vevők csaknem fele (46 százalék) említette, hogy az internet és intranet alkalmazásokból is nyomtat. A web alkalmazásokból leginkább Svédországban (67 százalék) és Nagy-Britanniában (57 százalék) nyomtatnak, a legkevésbé pedig Spanyolországban és Németországban (24 és 34 százalék). A felmérésből kiderül, hogy Spanyolország használja legtöbbet a telefont és a faxot, a megkérdezettek átlagosan 44 hívást és 15 faxot fogadnak naponta. Nagy-Britanniában fogadják a legtöbb e-mailt (28), majd Spanyolország (24), Svédország (20), Franciaország (15) és Németország (12) következik.

A hagyományos kommunikációs módszerek, mint a telefon, a fax és a belső írásos emlékeztető átlagosan magasabb arányt értek el, az olyan új megoldásokhoz képest, mint a videó- és telekonferencia.

Forrás: Xerox Magyarország Kft.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo