A nőknek fontos, hogy megérinthessék

Az átlagos magyar internetező nyitott az új dolgokra, megfizeti a minőséget, és nagy beruházások alkalmával megfontoltan dönt - derül ki a NRC Piackutató és a TNS Hungary közös felméréséből, amely 10000 hazai internetező szokásait vizsgálta.

Bár a gyakori internetezők 40 százaléka vásárol valamilyen rendszerességgel az interneten keresztül, az esetek többségében inkább kisebb értékű termékeket: könyveket, CD-ket, DVD-ket vesznek ily módon. A legelterjedtebb számlakiegyenlítési mód az átutalás, az online fizetés még nem hódított teret magának: mindössze a vásárlók egynegyedére jellemző. Míg az online rendelés a gyakran netezők körében is csak egy kisebbségre jellemző, addig az, hogy vásárlás előtt az interneten keresnek információt, általánosnak mondható: közel 90 százalék él ezzel e lehetőséggel, és keresi fel a gyártók, forgalmazók honlapját, szakmai weboldalakat vagy vásárlói fórumokat.

Jobbért, többet

A kutatás szerint az internetezők háromnegyed része szívesen próbál ki teljesen új termékeket, és körülbelül ugyanennyien élnek az akciók adta lehetőségekkel. 80 százalékuk hajlandó a jobb minőségű árura több pénzt áldozni, míg 90 százalékuk széles körben tájékozódik, mielőtt nagyobb értékű terméket vásárol.

A nők körében sokkal inkább jellemző az üzletekben való nézelődés, vásárolgatás, számukra igen fontos, hogy ne csak virtuális formában találkozzanak a kiválasztott termékkel, de meg is érinthessék azt, mielőtt a vásárlás mellett döntenének. Velük gyakorta megtörténik, hogy olyan dolgokra is szemet vetnek egy üzletben, amire a vásárlás előtt még nem is gondoltak. 60 százalékuk saját bevallása szerint impulzusvásárló, míg ez az arány a férfiak esetében jóval alacsonyabb.

A nők mintegy fele, a férfiaknak viszont csupán egynegyede tölti szívesen szabadidejét azzal, hogy sorra járja az üzleteket, még akkor is, ha végül nem is vásárol semmit, csak nézelődik. A nőkről továbbá elmondható, hogy a férfiaknál többet adnak a divatos öltözködésre, igyekeznek követni a divatot. Ők azok, akik érzékenyebbek az akciókra, leárazásokra: 82 százalékuk ha teheti, akciós terméket vásárol, míg a férfiak 70 százaléka használja ki az árleszállítások adta lehetőségeket.

A nők nem annyira elkötelezettek

A férfiakat a márkahűség jellemzi inkább: kétharmaduk az esetek többségében ragaszkodik a megszokott márkákhoz. A nőknek csupán fele kötelezi el magát valamilyen brand mellett, ők szívesen próbálnak ki új dolgokat, akár új márkákat is.

Az életkor emelkedésével a divatkövető magatartás meglehetősen háttérbe szorul. A 35 év felettieknek csupán egyharmada gondolja úgy, hogy ő lépést tart a divat alakulásával, míg a 14-17 évesek kétharmad része öltözködik a trendnek megfelelően. A fiatalok szívesebben nézelődnek, vásárolgatnak akár cél nélkül is, ők hajlamosabbak az impulzusvásárlásra, de érzékenyebbek az árakra: számukra az akciós termékek a legvonzóbbak. A 25-34 év közötti internetezők jellemzően márkahűek - 63 százalékuk általában a megszokott márkákat vásárolja - és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőséget képviselő termékekre.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo