A liftben rekedteket segíti a Vodafone

A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet egy mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás: ha a felvonó megáll, vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is segítséget próbál nyújtani.

A liftekben megtalálható elavult vészcsengők többsége már nem működik megbízhatóan, ráadásul áramszünet esetén az akkumulátor nélküli régi vészjelzők nem használhatók. Ezen kívül a vészcsengők beépítésükkor általában a házmesterlakásban riasztottak, de ma már a legtöbb házban nincs folyamatosan az épületben mentésre jogosult személy. Egy segélyhívó mobilszám kiírása sem nyújt elegendő biztonságot: ha például csak a szemetet viszi le valaki, nem biztos, hogy van nála mobiltelefon.

A folyamatosan szigorodó ellenőrzések kiterjednek a vészhívók működésére is. Ha nincs a jogszabályoknak megfelelő, megbízhatóan működő vészjelző, az időszakos ellenőrzést végző szakembernek le kell állíttatnia a felvonót. Erre a problémára is megoldást ad a Vodafone Felvonó Távfelügyelet, hiszen a felvonóba szerelt rendszert folyamatosan felügyelik, és szükség szerint karbantartják. A központi rendszer a vészhívó esetleges hibáit távoli diagnosztikai rendszerén keresztül automatikusan, azonnal jelzi.

A vészjelző rendszer működéséhez szükséges térerőt a Vodafone szerelőcsapata a létesítéskor emeletenként ellenőrzi, így vészhelyzet esetén nem fordulhat elő, hogy a liftben rekedtek nem tudnak kapcsolatot teremteni a mentőcsapattal. A szolgáltatás a Vodafone-é mellett saját mentőcsapattal is igénybe vehető, ilyenkor vészjelzés esetén a vészhívó az ügyfél által megadott csapatot riasztja.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo