A vállalati igények rendezik át az infokompiacot

A vállalati ügyfelek igényei az elmúlt hónapokban erőteljesen átrendezték a telekommunikációs piacot: a távközlés egyre inkább összeforr az vállalati informatikai szolgáltatásokkal.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt időszakban általános trenddé vált, hogy a távközlési cégek külön technológiai vállalataik keretei között kezelik háttérfejlesztési tevékenységeiket. Takács Gábor, a Business Telecom Nyrt. (BTel) műszaki üzletágvezetője szerint a költséghatékonyság és a biztonság erősítésére a közeljövőben a vállalatok mintegy 40 százaléka venne igénybe integrált infokommunikációs szolgáltatásokat; elvárásaiknak azonban csak a speciális szaktudással, eszközökkel és kapacitásokkal rendelkező távközlési cégek tudnak megfelelni.

Mindinkább „mobilosodnak" a kkv-k – Kép: SXC

A távközlési – leggyakrabban mobil – eszközök fejlődését jellemzően a végfelhasználói kereslet irányítja; ezek az eszközök az üzleti, irodai környezetbe is főként a gyártók tevékenysége révén épülnek be. Kevés szó esik azonban a távközlési és informatikai háttérrendszerek vállalati ügyféloldalán lezajló változásokról, amelyek egyre nagyobb mértékben közelítik egymáshoz a két iparágat.

„A hazai piac eljutott arra a pontra, ahol a nagyvállalati igények mind a távközlési, mind az informatikai iparágat gyors ütemben képesek átalakítani – állítja Takács Gábor. – Saját ügyféltapasztalataink azt mutatják, hogy a vállalatok 80 százaléka mutat érdeklődést az egységes infokommunikációs megoldások iránt. Ennek fele, mintegy 40 százalék az, amely a közeljövőben már kifejezetten »egybecsomagolt« módon kíván távközlési és informatikai szolgáltatásokat igénybe venni. A cégek 20 százaléka pedig még saját beruházást is végrehajtana ezen a területen, hogy a lehető legjobban kihasználhassa az integráció által kínált versenyelőnyt.”

A szakértő szerint a saját, külön technológiai háttérrel rendelkező távközlési szolgáltatók komplex igényekre képesek megoldást kínálni: integrált felhő alapú megoldásokat nyújtanak, melyek révén az információk egyszerűen elérhetők, miközben megvalósul az irodai hálózatokba kapcsolt eszközök – vezetékes telefon, fax, mobiltelefon, táblagép, asztali számítógép –, valamint a különböző alkalmazások, ügyviteli rendszerek integrált működése. Ennek eredményeképpen, a vállalatoknak számítógépek, hálózati eszközök, tűzfalak, szoftverek, telefonkészülékek, alközpontok beszerzésével, telepítésével, karbantartásával és fejlesztésével nem kell többé foglalkozniuk, illetve nincs szükségük belső erőforrásokra adataik rendszerezésének, védelmének, elérhetőségének komplex tervezéséhez sem.

Magyarországon az Android a nyerő
Egy friss felmérés szerint elsöprő fölénnyel vezeti az okostelefonokra telepített operációs rendszerek magyarországi piacát az Android. A Google platformjának részesedése 65 százalék, míg az Apple csupán 4 százalékot tudhat magáénak. A magyar felhasználók szívesen kerülik meg a korlátozásokat. A G Data megbízásából készített felmérés során kiderült, hogy a magyar, 18‒75 éves internetező lakosság közel fele rendelkezik jelenleg okostelefonnal. A legnépszerűbbek egyértelműen az androidos készülékek, a felhasználók 65 százaléka választotta ezt az operációs rendszert, míg a Symbian 12, a Windows Mobile 8, az iOS 4, a Blackberry pedig csupán 2 százalékot tudhat magáénak.
„Ma még sok kis számítástechnikai céget tart fenn a céges informatikai rendszerek üzemeltetésének piaca; erre a helyi kiszolgálásra azonban a jövőben egyre kevésbé lesz szükség. Ugyanakkor, az integráció gyorsítja a piac konszolidációját a távközlés területén is, növelve a különbséget a nagyok és az olyan kis cégek között, amelyek az infokommunikációs befektetést nem engedhetik meg maguknak” – mutat rá a BTel szakértője. – „Meggyőződésem, hogy a komplex vállalati ügyféligényeknek már a közeljövőben is csak a távközlést és a vállalati informatikát egyesítő, speciális szaktudással, szakembergárdával, rendszerekkel és kapacitásokkal rendelkező távközlési cégek tudnak megfelelni.”

A nagyvállalati ügyfélkörrel szemben, az infokommunikációs szolgáltatók kis- és közepes vállalati ügyfeleinek esetében egyelőre ritkábban merül fel az igény az ilyen irányú komplex fejlesztésekre. Ebben a szegmensben jelenleg inkább a mobilirányú alkalmazásokra, illetve kisebb volumenű, elsősorban költségcsökkentő megoldásokra mutatkozik kereslet.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo