10 milliárd havonta infokommunikációra

Összesen mintegy10 milliárd forintot költ a 680 000 budapesti, vezetékes telefonnal rendelkező háztartás egy hónapban infokommunikációs működési költségekre (vezetékes és mobil telefon, kábelTV díj és internet előfizetés). Ha azzal a feltételezéssel élünk, hogy a hozzávetőlegesen 100 000 vezetékes telefonnal nem rendelkező fővárosi háztartás mobil- és kábeltelevíziós kiadásai jellemzően nem térnek el, a teljes budapesti háztartási populáció (N=780000 háztartás) havi infokommunikációs piaca mintegy 10,7-10,8 milliárd forintra becsülhető. (Márpedig a telefonnal rendelkező háztartások általános költési szokásai számottevő mértékben eltérnek a telefonnal nem rendelkezőkétől. – a szerk.)

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vezetékes telefonnal rendelkező háztartások infokommunikációs kiadásainak mintegy 44 százalékát adja ki a hagyományos beszédcélú vezetékes távközlés, és további 38 százalékát a mobiltelefónia, vagyis összességében az infokommunikációs kiadások 82 százalékát teszik ki a telefonbeszélgetésre fordított költségek. Az internetre (hozzáférés + forgalom) fordított kiadások részaránya egyelőre nem hangsúlyos, mindössze 7, a kábeltévé-előfizetések által kihasított rész pedig 11 százalék. Ha azt a 100000 háztartást is becsüljük, ahol nincs vezetékes telefon, valamennyivel módosulnak az arányok. Így a teljes budapesti háztartási piacra vonatkozó becslésünk szerint a vezetékes telefon és a mobiltelefon részesedése teljesen kiegyenlítődik (41 - 41 százalék), ami a mobiltelefónia erőteljes térhódítását jelzi.



Az infokommunikációs kiadások összetétele
egy havi infokommunikációs piaca, kb. 10 milliárd Ft>
14%-os részesedés a fogyasztói kosárban
A vizsgált alapsokasághoz tartozó háztartások átlagosan 108 ezer forintból gazdálkodnak egy hónapban, így a 680 000 háztartás fizetőképes kereslete közel 75 milliárd forint havonta. Ezt a számadatot összevetve a budapesti háztartások infokommunikációs kiadásaival elmondható, hogy a háztartások jövedelmüknek mintegy 14 százalékát költik infokommunikációs működési költségekre. Az egy főre jutó infokommunikációs kiadások összege 6300-6400 forint között alakul a vezetékes telefonnal rendelkező háztartások körében, míg az összes budapesti háztartásra nézve 5900-6000 forint személyenként.
Árérzékeny ügyfelek, visszafogott beszélgetések
A budapesti vezetékes telefonnal rendelkező háztartásoknál az átlagos vezetékes számla 6823 forintot tesz ki egy hónapban. A vizsgált háztartási kör fogyasztói kosarában igen magas arányt, mintegy 6 százalékot képvisel a vezetékes távközlés.
Mindössze a válaszadók 14 százaléka helyezkedett arra az álláspontra, hogy a Matáv az előfizetési díjak meghatározásakor „méltányos” üzletpolitikát folytat. A háztartásfők 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a Matáv előfizetési díjai irreálisan drágák. A Matáv percdíjaival lényegesen elégedettebbek a budapesti háztartások, 48 százalékuk méltányosnak tartja a forgalomfüggő tarifákat.
A fenti összefüggések ismeretében nem meglepő, hogy a háztartások 63,8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy többet használná a vezetékes telefont, ha olcsóbb lenne a használata. Mindez jól jelzi, hogy igény oldalon még rendelkezik tartalékokkal a vezetékes telefónia, mivel a háztartások kétharmada nyilvánvalóan visszafogja beszélgetéseit.
A kutatás módszertana
A fenti adatok a BellResearch által készített „Távközlési trendek – budapesti háztartások” nevet viselő, az érdeklődők számára térítés ellenében elérhető tanulmányából származnak.
Az adatfelvétel 2001 júniusában készült 515 budapesti háztartás telefonos megkérdezésével. Az interjúk a háztartások vezetőjével készültek, akik a háztartások jelentősebb beszerzéseinél döntenek és tisztában vannak a háztartás gazdálkodásával, kiadásaival.
A kutatási eredmények reprezentatívnak tekinthetők a vezetékes telefonvonallal rendelkező budapesti háztartásokra vonatkozóan területi elhelyezkedés szerint, a minta hibája mindössze ± 4,4 %, azaz az adatfelvétel eredményei maximálisan ennyivel térhetnek el attól, mintha a teljes populációt, az összes budapesti, telefonvonallal rendelkező háztartást megkérdeztük volna.
(BellResearch)

A BellResearch a műszaki ismereteket igénylő piacokra (telekommunikációra, informatikára, internetgazdaságra) specializálódott professzionális piackutató és tanácsadó cég. 2000 eleje óta folytat piackutató tevékenységet Magyarországon

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo