A Bank360.hu elemzői lakásbiztosítói körképükben arról kérdezték a biztosítókat, hogy melyek voltak a leggyakrabban előforduló káresemények, illetve, hogy mekkora összegben térítettek az ügyfeleknek.
Jelentős viharkárokat és több háztartási balesetet hozott 2021 eddig a biztosítók számára, az online biztosításkötések számának azonban még van hova nőni. A nagyobb hazai biztosítótársaságok hasonló tapasztalatokról számoltak be a lakásbiztosítással összefüggő káresetek kapcsán, erről készítettek egy összefoglalót a Bank360.hu elemzői.
Az Allianz Hungária Biztosító 2021 nyarán a villámcsapások és tüzek mellett egy viharkár-bejelentés után fizette ki a legnagyobb összeget egyik ügyfelének, ami tízmillió forintot meghaladó összeget jelent. Villámcsapás esetén pedig 20 millió forint feletti kifizetés is történt. Ezzel szemben a téli hónapokban tűzkárok fordultak elő gyakrabban, a kifizetett biztosítási összeg több esetben is meghaladta a 10 millió forintot.
Az Allianz tapasztalatai alapján tíz ügyfélből átlagosan hatan élnek a kényelmes és gyors, számla nélküli kifizetést biztosító lehetőséggel - ami azt jelenti, hogy az ügyfelek többsége elfogadja a biztosító által készített kárszámítás alapján felajánlott összeget.
Meglepő, hogy az online megkötött lakásbiztosítások aránya a pandémia során tapasztalt, felgyorsult digitalizáció ellenére is alacsony maradt az Allianznál, annak ellenére, hogy a teljes folyamat száz százalékban online is végigvihető, a kötés közben pedig chaten és telefonon keresztül is kérhetnek segítséget az ügyfelek, ha elakadnak vagy ha kérdés merül fel. Emellett a bejelentés, a kárstátusz követés és a szerződésmódosítás is elvégezhető otthonról.
Az Aegon Biztosítónál a meteorológiai károk száma meghaladta idén a 30 ezret, a kifizetés pedig a 2 milliárd forintot - ennek az összegnek a jelentős részét villámcsapás, jégverés és viharkárok után fizették ki. Érdekesség, hogy 2021-ben a korábbi tapasztalatoktól eltérően a nyári viharok egy viszonylag rövid periódusba szűkültek össze, 6-7 hét alatt következett be az a kármennyiség, ami korábban három hónapban oszlott meg.
A koronavírussal összefüggésben elmondta a biztosító, hogy érezhetően megemelkedett a kisebb, otthoni, háztartási balesetek száma. Ezek jórészt otthoni barkácsolással vagy kisebb saját kezű felújítási munkálatokkal voltak összefüggésben.