Az APEH közleménye szerint elektronikus bevallóknak azok az adózók tekintendők, akik 2010. január 1. és 2010. június 23. között elektronikus úton küldtek be bármilyen bevallást vagy adatlapot.
A nem elektronikus bevallók közül sem kap azonban mindenki értesítést. Folyószámla-kivonatot (késedelmi pótlékról értesítést) csak annak küldenek, akinél 2009-re késedelmi pótlékot állapított meg az adóhatóság, továbbá, aki késedelmi pótlékkal ugyan nem érintett, de 2009. december 31-én volt a folyószámláján legalább egy adónemen 1.000 forintot meghaladó értékű egyenleg.
Idén a bankszámlanyitásra nem kötelezett adózók értesítői mellé nem csatol az APEH postai készpénz-átutalási megbízást (csekket), ők lakossági folyószámlájukról banki átutalással, vagy bankkártyával a kijelölt ügyfélszolgálatokon fizethetnek.
Amennyiben valaki mégis csekken kíván fizetni, igényét továbbra is jelezheti az ügyfélszolgálati irodákban, de az ügyintézés gyorsítása érdekében az APEH azt javasolja, használják az erre szolgáló "Kérelem készpénz-átutalási megbízás (csekk) igényléséhez" elnevezési űrlapot, ami megtalálható és kinyomtatható az APEH honlapjáról.
Az adóhatóság felhívja az adózók figyelmét, hogy ha valamely adónemen fennálló tartozást egy másik adónemen jelentkező túlfizetés átvezetésével kívánják rendezni, azt csak és kizárólag egy külön nyomtatvány ('17-es számú átvezetési kérelem nyomtatvány) benyújtásával kezdeményezhetik.
Ha valakinek az értesítőn szereplő adatokkal kapcsolatban bármilyen észrevétele van, személyesen, a folyószámlát vezető illetékes igazgatóság ügyfélszolgálatán, telefonos egyedi ügyintézéssel, az APEH Ügyintéző Contact Centeren keresztül (ennek használatához ügyfél-azonosító számmal kell rendelkezni) lehet jelezni. Az írásos észrevétel benyújtásához az adóhatóság a "Folyószámla-kivonatra észrevétel" elnevezésű nyomtatvány használatát javasolja, amely ugyancsak elérhető az APEH honlapján.