Van SZÉP-kártyája? Fontos határidő közeleg

Május 31. után 15 százalékos díj terheli a bennragadt összegeket.

A kormány a turizmus és vendéglátási szektor támogatása és az általuk fenntartott jelentős számú munkahely megőrzése érdekében korábban arról döntött, hogy a SZÉP-kártyán 2022. október 15-ig jóváírt összegeket 2023. május 31-ig lehetséges teljes összegben felhasználni, ezt követően 15 százalékos díj terheli a bennragadt összegeket - emlékeztetett pénteki közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).

A kormányzat célzott intézkedése a rendelkezésre álló adatok szerint eredményesnek és hatásosnak bizonyult, a korábban tapasztalt 100 milliárd forint helyett 2023. április elején mindössze 20-22 milliárd forintnyi "alvópénz" állt rendelkezésre a SZÉP-kártyákon. A kormány köszöni a lakosság együttműködését, közreműködésükkel közel 80 milliárd forintnyi forrás került a gazdaságba, hozzájárulva a munkahelyek és a családok megvédéséhez - írta a GFM.

A közleményben ugyanakkor ismételten felhívják minden SZÉP-kártya tulajdonos figyelmét arra, hogy időben - tehát május 31-ig - használja fel a 2022. október 15-ig jóváírt, még rendelkezésre álló SZÉP-kártya egyenlegét.

Jelenleg az alvópénzeken felül közel 130 milliárd forint, azaz a korábbi évekhez hasonlóan összességében mintegy 150 milliárd forintnyi, kedvező adózású, béren kívüli juttatás áll a lakosság rendelkezésére a Széchenyi Pihenőkártyákon.

(MTI)

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo