Van, ami még nem központi kérdés a családi cégeknél, pedig az idő lassan sürget

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk rendelkezik erre vonatkozó stratégiával. Hasonlóan alacsony arányban vannak azok a cégek, ahol a tevékenységük minden területén figyelnek a fenntarthatóságra. 

Közeledik 2025, amikor a vállalatok zömének fenntarthatósági jelentésben kell beszámolniuk az ESG, azaz környezeti, társadalmi és irányítási gyakorlatukról.

„A következő években jelentősen megnő azoknak a vállalatoknak a száma, akik számára az EU beszámolási kötelezettséget ír elő fenntarthatósági gyakorlatuk bemutatására: 2026-tól, azaz a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozóan már a 250 főt meghaladó cégek is érintettek. A családi vállalatok jelentős részének tehát 2 év múlva már aktuális lesz a fenntarthatósági jelentés készítése, amire ideje megkezdeni a felkészülést” – hívta fel a figyelmet Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Még nem a mindennapok része a fenntarthatóság

A fenntarthatóság egyelőre még nem központi kérdés a családi cégeknél. Ezt mutatja a K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe, amely a cégvezetés attitűdjéről, aktivitásáról, írott fenntarthatósági stratégia meglétéről, a környezeti lábnyom méréséréről, illetve a cég társadalmi felelősségvállalásáról ad képet.

A családi cégeket is érinti az ESG (Fotó: Depositphotos)
A családi cégeket is érinti az ESG (Fotó: Depositphotos)

Az index jelenleg 38 ponton áll, ami a közepesnél gyengébb értéknek felel meg. A kutatásból kiderül, a cégeket foglalkoztatja a téma és valamennyire tesznek is ennek érdekében, hiszen hozzáállásuk és a CSR tevékenységük ennél jóval erősebb. Mindezek stratégiai szintű kezelése, valamint az elért eredmények mérése és számszerűsítése viszont még gyenge pontnak számít.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo