Válság Magyarországon: Porschét azért vettünk

Az elmúlt évben jelentős mértékben esett Magyarországon az új autók értékesítése, azonban a kereskedők szerint már túl van a mélyponton az ágazat és jövőre már emelkedhet az új autók eladása.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég legutóbbi adatai szerint 2009 első tizenegy hónapjában 60,5 százalékkal 56.500 darabra csökkent az új autó eladások száma Magyarországon. A privát vevők aránya szintén csökkent 2009-ben, bővült viszont a közületieké.  A gazdasági válság talán leginkább a gépjármű kereskedelemmel foglalkozó vállalatokat érintette 2009-ben: az Opten céginformációs szolgáltató szerint a cégek 5,2 százalékával szemben indult meg a felszámolás.

50 százalék mínusz 

A számos népszerű márkát forgalmazó Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója azonban úgy vélte, a magyarországi autópiac az utóbbi hónapokban már elérte mélypontját, így 2009-ben átlagban mintegy 50 százalékos lehet a csökkenés a 2008-ban még 158 ezer darabos újautó-értékesítéshez képest. Eppel János kijelentette: az év eleji kilengésekre, amikor egy-egy márkánál akár 75 százalékot is elérő visszaesést lehetett tapasztalni, már nem számít a cég.

Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) elnöke szerint már érezhető az új autók iránti érdeklődés emelkedése, ugyanakkor a gyenge vásárlói erő miatt továbbra is csak lassan növekvő értékesítési mutatókra lehet számítani.     A GÉMOSZ elnöke elmondta: az év utolsó hónapjaiban szinte csak készpénzzel fizető magánszemélyek, illetve néhány optimista vállalat vásárolt új személygépkocsit. Gablini Gábor szerint ugyanakkor hiba lenne a jövőben mesterséges keresletet támasztani az új autók iránt. A kereskedőknek elsősorban a visszatérő vevők elégedettségére alapozva kell megvárniuk a vásárlói erő növekedését - fűzte hozzá.

A Porsche nőtt

A Porsche Hungária Kft. adatai szerint a cég által forgalmazott márkák - Audi, Skoda, SEAT, Volkswagen, VW haszonjárművek, Weltauto - közül a legnagyobb csökkenés a volumenmárkánál, a növekedésben korábban élen járó Skodánál következett be, míg a prémium szegmensben 30-40 százalékos volt a visszaesés. A Porsche eladásai még nőttek is, miután a 2008-as 80 után 2009-ben már közel 100 autót értékesített a cég.

Eppel János jelezte: a teljes magyarországi értékesítés mintegy 25 százaléka nem belföldön realizálódik, hiszen a 2009-es egész éves várható adatok szerint a magyarországi forgalomba helyezések száma megközelíti majd a 60 ezret, míg a külföldi értékesítés 78 ezer lesz. Az ügyvezető igazgató arra számít, hogy jövőre az export csökkenni fog, így körülbelül 60 ezer gépjárművet értékesíthetnek külföldön 2010-ben.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo