A Mastercard Love Index kutatást végzett a szerelmesek napját megelőző napokról, melyből kiderült: 47,4 millió bankkártyás-tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt 3 év vizsgálatai alapján. Ebből 150 000 volt a Magyarországon történt tranzakció.
„Az idei év nagy kedvencei közé tartoztak a virág és az édesség, de kifejezetten keresték az ékszereket, fehérneműt és szexi kiegészítőket is a szerelmesek – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója. – Mint arra a kutatás is rávilágított: romantikus költéseink megduplázódnak ebben az időszakban, és egyre többen rendelik meg online párjuknak az ajándékot. Az a webshop, amelyik idejében bemutatta a Valentin-napi termékkínálatát, az akár másfél-kétszeres időszaki forgalmat is tudott bonyolítani ezen a napon. (Most nem használta ki a lehetőséget? Tegye el tippjeinket jövőre!) Az online kereskedőnél a február 14. volt a csúcspont. Ezen a napon kifejezett érdeklődést mutattak a vásárlók a divattermékek, kiegészítők irányába, még akkor is, ha ezt úgy vásárolták meg, hogy a fizikai kézhezvétele a terméknek nyilván igénybe vesz pár napot.”
Még mindig virágra költünk a legtöbbet
A vizsgálat szerint idén is virággal kedveskedtünk a legtöbben szerelmünknek, de az édesség is tarolt az ajándékok képzeletbeli versenyében. E két ajándék mellett többen vásároltak még likőröket, pezsgőt szerelmüknek, illetve a tehetősebbek wellnessfürdőkben romantikáztak február 14-én.
A Valentin-napi online beszerzések száma is nagyot ugrott: 125 százalékkal nőtt az elmúlt évekhez képest – világít rá a felmérés –, de étterembe is többen mentünk ezen a napon, mint máskor. A Pénzcentrum kutatása szerint ez utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.