Valami megváltozott: nem a legolcsóbb lakásbiztosítás a legnépszerűbb

A lakásbiztosítási kampány első hetének adatai szerint viszonylag koncentrált a verseny az új lakásbiztosítási szerződésekért: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a Groupama, a Köbe, az Uniqa és az Alfa biztosítóknál kötötték az összes új szerződés 70 százalékát. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 38 600 forint volt, ami csupán mintegy ezer forinttal magasabb a tavaly közvetített szerződések átlagos éves díjánál. Az online csatornán zajló kötések átlagdíja 36 200 forint körül alakult.

A lakásbiztosítási kampány időszakában idén is a biztosítók által kínált jelentős díjkedvezmények mozgatják a piacot, melyek igénybevételével az eredeti díjból összességében most akár 50 százalékos díjcsökkenés is elérhető. Ily módon az ügyfelek az eddiginél jobb feltételekkel rendelkező biztosításhoz is hozzájuthatnak úgy, hogy közben díjat is megtakarítanak. A díjkedvezmények iránti érdeklődést jól mutatja, hogy immár az ügyfelek 61 százaléka választja a nagyobb díjkedvezményt kínáló éves fizetési gyakoriságot – ez az arány előző kampányban még csak 48 százalék volt. Szintén a kedvezmény miatt morzsolódott tovább a csekkes fizetést választók aránya, ami a tavalyi 15 helyett idén immár alig éri el a 10 százalékot. Néhány százaléknyi engedmény fejében tízből kilenc ügyfél vállalja a biztosítóval való kapcsolattartásra az elektronikus kommunikációs csatornákat.

Az első héten négy biztosító vitte az új biztosítások 70 százalékát
Az első héten négy biztosító vitte az új biztosítások 70 százalékát
Fotó: Depositphotos

„Kedvező tapasztalat, hogy a díjcsökkentés igénye mellett az ügyfelek más szempontokat (például az adott módozat feltételei, a választandó biztosító iránt táplált bizalom stb.) is figyelembe vesznek a választás során – hangsúlyozza dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Ezt mutatja az is, hogy az összehasonlítást követően az ügyfelek többsége nem a legkedvezőbb díjú ajánlat mellett döntött: a kalkulációs lista első helyén szereplő biztosítót csak 47 százaléknyian választották. A második helyen állóra 20, a harmadik helyen állóra 10 százaléknyian voksoltak, további 13 százalék a még magasabb díjú módozatok valamelyikét favorizálta.”

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo