Újraindítási terv: hogy élesztené újra Budapestet a BKIK?

A vendéglátóipar mellett más helyi, budapesti vállalkozásokat is segít majd a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara fogyasztásösztönző programja.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hatásainak enyhítését célzó kezdeményezés keretében 50 millió forintnyi induló pályázati forrást juttatnak rászoruló cégeknek, #újranyitvaBP néven tudatformáló mozgalmat indítanak és az alap további bővítése érdekében is kampányba kezd a kamara.

(Fotó: Pixabay)

Az újranyitást követően a vállalkozásoknak számos, a pandémia okozta piaci kihívással kell megküzdeniük. Míg az ország fővároson kívüli részében átlagosan a foglalkoztatottaknak csak a 34%-a dolgozik a piaci alapú szolgáltatószektorban, és ott is elsősorban belföldi vendégeket kiszolgálva, Budapesten a munkavállalók 62%-ának  a megélhetése függ ettől a szektortól. A fővárosi vendéglátás ráadásul jelentős részben a várhatóan még hónapokig akadozó külföldi turizmusra optimalizálta működését. A nyári időszakra jellemző hullámzó forgalom pedig további sokkot jelenthet az eddig túlélő vállalkozók számára.

Több elemből álló program

Erre a válsághelyzetre reagál a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több elemből álló fogyasztásélénkítő programja. A kezdeményezés egyik legfontosabb eleme az idén tavasszal bejelentett Szolidaritási Alap, amelyből 50 millió forintnyi induló keretet szánnak a fővárosi vendéglátás forgalmában tapasztalható kritikus hullámzás kiegyenlítésének támogatására. A program keretében budapesti vendéglátóhelyek pályázhatnak olyan 10-50 fős közösségek vendéglátására, akik a pandémia mindennapjaiban hősiesen helyt álltak a az ország működésének fenntartása érdekében (például az egészségügyi dolgozók, a rendfenntartók, a pedagógusok, a szülők, a kereskedelmi dolgozók vagy az áruszállítók). A nyertes pályázatok eseményfinanszírozási támogatása fogyasztási kuponok formájában valósul meg. Az induló keretből 10 ezer fő egyszeri 5 ezer forintos vendéglátóipari fogyasztását fedezi majd így a BKIK.

A kuponprogram mellett a BKIK mozgalmat indít a tudatos fogyasztás ösztönzése érdekében: arra kérik a budapestieket és a fővárosba látogatókat, hogy a mindennapokban felkeresett helyeiken ne csak vásároljanak, fogyasszanak, hanem ajánlják másoknak is az üzletet a kampány #újranyitvaBP hashtagjével saját közösségi oldalaikon, így is támogatva a helyi vállalkozások és szolgáltatók forgalmának növelését és túlélését.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara kampányának részeként továbbra is kéri az üzleti szféra szereplőit, hogy direkt támogatással csatlakozzanak a kamara bajba jutott cégeket segítő Szolidaritási Alapjához. A felhívással elsősorban a válságban kevésbé sérült nagyvállalatokat, a HIPA kedvezményben részesült cégeket, valamint tagsági díjuk felének elengedését igénylő önkéntes tagjait szeretnék elérni.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo