Újabb autóipari befektetés

Újabb autóipari befektetés történt Magyarországon. A tatai üzemét bővíti a német tulajdonú Gedia. Most egy négyezer hatméteres csarnokot adtak át.

A német tulajdonú GEDIA tatai beruházása második üteméhez érkezett, a 2007 őszére elkészült négyezer négyzetméteres csarnok után idén egy újabb, másfélszer akkora létesítménnyel bővül az autóipari üzem. A vállalat ebből az alkalomból ünnepélyes beruházás bemutatót tartott tatai telephelyén, a mai napon .

A továbbiakban újabb ütemekkel folytatódó és 2010-ben befejeződő beruházás összértéke meghaladja a 6 milliárd forintot. A jelenlegi száz fős foglalkoztatotti létszámhoz képest a gyár teljes kiépítése idejére mintegy félezer dolgozónak adhat majd munkát. A tatai üzemben a munkatársak fejlett hegesztéstechnológiával dolgoznak a teljesen automatizált robotcellákon. A későbbiekben a legmodernebb préstechnológia is telepítésre kerül.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium egyedi kormánydöntés alapján nyújtott fejlesztési támogatásban részesíti a céget, az erről szóló szerződést a beruházás bemutatásának napján írták alá. Molnár Csaba a tárca államtitkára elmondta, hogy a több mint 600 magyarországi autóipari vállalkozás 110 ezer munkavállalót foglalkoztat, akiknek közel 5 százaléka magasan képzett, többdiplomás, nyelveket beszélő szakember. A szektor részben ezért a termelés mellett egyre inkább szól az innovációról, a kutatás-fejlesztésről is.

Támogatjuk őket
Az NFGM és az ITD Hungary menedzselésében 2008 első három negyedévében 37 pozitív befektetői döntés született több mint 656 milliárd forint tervezett értékben, közel 8.400 munkahelyet teremtve. A tradicionális szektorok közül kiemelkedett a járműipar, amelyen belül a legtöbb megkeresés az autóiparból származott, de növekedett az egyéb gépipari projektek száma is. A pozitív befektetői döntések közül 9 projekt autóipari beruházás volt, ezek több mint 370 milliárd forint értékben közel 4000 munkahelyet teremtenek.

Egy erős ágazat gazdagodott tehát egy újabb jelentős szereplővel, amikor a Gedia a tatai megtelepedés mellett döntött. A GEDIA csoport préselt és hegesztett biztonsági és ütközésvédelmi karosszériaelemeket fejleszt és gyárt az autóipar számára. A társaság karosszéria elemeket (alváz, felső váz részek, biztonsági elemek, mechanikai összeszerelések, csuklópánt rendszerek) állít elő, fő vásárlói: Ford-csoport, GM-csoport, VW-csoport, BMW-csoport, Volvo, Suzuki, Porsche, Renault, Karmann, Fiat és Scania.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo