Az operatív program része a Széchenyi 2020 programnak, amely 10 operatív program keretében garantálja az ország fejlesztési forrásainak lehívását. Az Európai Bizottság támogatói döntése lehetővé teszi az Államreform 2.0 finanszírozását, amely program jelentősen csökkenti az állampolgárok adminisztratív terheit, és a vállalkozásbarát ügyintézést támogatja.
A részletes célok között szerepel, hogy 400 eljárás esetében (pl.: lakcímváltozás bejelentése kizárólag egy alkalommal; egységes elektronikus kártya – jogosítvány, személyi igazolvány, lakcímkártya – bevezetése; időpont-foglalási, ügykövetési, elektronikus számlázási és fizetési, illetve ügyfél-tájékoztatási ügyintézési rendszerek bevezetése) csökkenjen az állami ügyintézés ideje, kiteljesedhessen az e-kormányzás feltételrendszere, és több mint 60 ezer közalkalmazott kapjon felkészítést az új ügykezelés hétköznapi gyakorlatba történő átvezetésére.
A Széchenyi 2020 KÖFOP programja három csatornán keresztül finanszírozza a fejlesztéseket:
1. prioritás: az adminisztratív terhek csökkentése
2. prioritás: a szolgáltatási szemlélet és az etikus működés megerősítése
3. prioritás: az uniós finanszírozású operatív programok végrehajtásához kapcsolódó technikai költségek finanszírozása
Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős államtitkár szerint összekapcsolják az állami hivatalok adatbázisait, így a jövőben csak egyszer kell majd valamilyen adat változását jelezni az állam felé, aminek eredményeképpen sokkal gyorsabb lesz az ügyintézés. Továbbá, miután 2018-ra kiépül a széles sávú internet az egész országban, lesznek olyan közszolgáltatások, amelyeket online lehet majd intézni. „A cégek ügyintézése is gyorsabb és egyszerűbb lesz” – jelentette ki az államtitkár.