Újabb szankciós csomag készül az oroszok ellen, ez fájni fog

A Bloomberg értesülései szerint a 16. szankciós csomag intézkedéseket tartalmazna az orosz LNG és alumínium fokozatos betiltására is. Emellett újabb bankokat tiltanának ki a nemzetközi fizetési rendszerből (SWIFT), és az orosz szellemflotta ellen is tennének intézkedéseket.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A részleteket körülbelül egy hónap múlva fogják bemutatni, az azonban már most is biztosnak tűnik, hogy a vezetékes orosz gáz esetében nincs tervben további szankció, mivel az Magyarország és Szlovákia ellátását veszélyeztetné. Az orosz LNG legnagyobb vásárlója jelenleg Spanyolország, Belgium és Franciaország, akik képesek máshonnan pótolni az orosz beszerzéseiket.

A háború újabb szankciós csomagot generál
A háború újabb szankciós csomagot generál
Fotó: K Line
Az orosz szellemflottát a szakemberek 591 tankerre becsülik és szintekre osztják. Az 1. szint olyan olajszállító tartályhajókat foglal magában, amelyeknél úgymond természetes a szankciók kikerülése, hiszen tulajdonosaik közvetlenül kötődnek Oroszországhoz.

A 2-es szintű tartályhajók tulajdonosi szerkezete kétértelmű, de korábban egy oroszországi kötődésű tulajdonos vagy szövetség lobogója alatt álltak.

A 3-as szintű tartályhajók azok, amelyeknek már a 2022-es szankciók előtt is voltak ismert nemzetközi tulajdonosaik, de most gyakori látogatói az orosz olajszállítási csomópontoknak.

A flotta mérete 33 százalékkal nőtt az S&P Global Market Intelligence korábbi, 2023-as becslése óta. A 271 darab 1-es szintű tartályhajó nagy részét orosz, iráni vagy venezuelai állami érdekeltségek üzemeltetik. Ezekre az országokra szankciók vonatkoznak, és ezért nem várható el tőlük, hogy betartsák a szabályokat.

A 2. szintű tartályhajók gyakran változtatják a lobogójukat – e hajók 35 százaléka kétszer, 12 százaléka pedig több mint háromszor változtatta lobogóját. A legtöbb ilyen hajót olyan országokban jegyezték be, ahol minimális a tulajdonosi adatok nyilvánosságra hozatala, például Gabonban, és 2022 után alapított társaságok regisztrálták őket. Úgy tűnik, hogy ezek közül a vállalatok közül sok csak egyetlen tartályhajóval rendelkezik. Az orosz árnyékflotta tankereinek 73 százaléka olyan cégek tulajdonában van, amelyek két éve még nem is léteztek. Nagy részük idősebb hajó, vagyis 16-20 éve épültek.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo