Újabb kisvasút indul Magyarországon

Tíz éves kisfiú – a Dinnyési Várpark és Skanzen tulajdonosának gyermeke – ötlete alapján indul el 2025. március 1-től a több mint fél kilométeres pályán, menetrendszerűen, fél óránként közlekedő kisvonat. Az ötszörösen is Guinness-rekorder dinnyési komplexum már eddig is számtalan érdekességgel várta a vendégeket.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 24 ezer négyzetméteren elterülő Dinnyési Várpark és Skanzen alkotója, tulajdonosa, Alekszi Zoltán fő célkitűzése, hogy megelevenítse és megmentse régi korok emlékeit. A Várparkban közel ötven, mára már csak romokban létező középkori magyar vár kicsinyített rekonstrukciós kísérlete látható. A Skanzen egy Árpád-kori települést mutat be, két, XI. századi fatemplommal, s megtekinthető itt a Kárpát-medencét felölelő fazekas kiállítás is. 614 szentnek állít emléket a Szentek Fala, itt halad el 540 méteres pályán a kisvonat.

A tulajdonos tíz éves fia álmodta meg a kisvasutat

„A kisvasút ötlete a tíz éves fiamtól származik, aki már egészen kis korától kezdve csodálja a vonatokat. Öt éve ült először kerti vasúton és annyira megtetszett neki, hogy kérte, hogy nekünk is legyen saját kisvasutunk. Nem terveztem, hogy ezt ilyen hamar megvalósítjuk, de annyi jó példa került a szemem elé, hogy elhatároztam, hogy meg kell építeni. Nem csak a kisfiam nagy örömére – aki a nyomvonal tervezéséhez is adott tanácsokat, sőt, a kivitelezésben is aktívan részt vett – hanem a vendégek kedvéért is” – árulta el Alekszi Zoltán, a dinnyési központ tulajdonosa.

Félóránként közlekedik majd a terv szerint az új kisvasút
Félóránként közlekedik majd a terv szerint az új kisvasút
Fotó: Koczka Máté
Minden olyan, mint egy igazi vasúton: van vasútállomás pénztárral egy kis pavilonban, és menetrend is. Két vasúti átjáró is épült, nem csak a biztonságos közlekedés miatt, hanem a még hangulatosabb látvány teremtése érdekében.

Kos és Jerke húzza a vonatot, mely fél óránként indul útnak

„Svájcból érkeztek a sínek, melyeken 400 köbcentis benzines Honda motoros mozdony húz négy kocsit. 20-30 fő tud utazni a vonaton, attól függően, hogy hány felnőtt és hány gyermek ül rá. A szerelvények menetrend szerint, fél óránként közlekednek, kényelmes tempóban: a fél kilométeres szakaszon 8-10 perc a menetidő. A vonat teljesen körbejárja a két hektáros Skanzent ” – mutatta be a majd várhatóan nagy népszerűségnek örvendő lehetőséget Alekszi Zoltán.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo