A német autóipar után az ország elektromoskerékpár-gyártóit sem hagyta érintetlenül a globális félvezetőáramkör-hiány a kerékpárgyártók szakmai képviseleti szervezete szerint.
"Az e-kerékpárok esetében hasonló chipproblémával küzdünk, mint az autóiparban" - mondta Burkhard Stork, a szervezet ügyvezető igazgató. "Nem az akkumulátorok hiányoznak, hanem az akkumulátor töltésének vezérléséhez és a kijelzőkhöz szükséges chipek".A kerékpáriparban is akadoznak az ellátási láncok a koronavírus-világjárvány kezdete óta, de továbbra is kezelhetőek - mondta. Az ukrajnai háború viszont sokat rontott a helyzeten - tette hozzá Stork, a kamionsofőr-hiányra hivatkozva.
Sok kerékpáralkatrészt Kelet- és Délkelet-Ázsiából szállítanak Európába.
"Az olyan szigorú koronavírus-korlátozásokkal rendelkező országokban, mint Kína, Malajzia, Szingapúr vagy Vietnam, az elmúlt két évben sok gyár időnként leállt" - mondta Stork, megjegyezve, hogy "a jelenlegi kínai zárlatok ismét szállítási késedelmeket okoztak".(MTI)