Újabb iparág került bajba a chiphiány miatt

Nemcsak az autóipar szenved a hiánytól.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az autóipar után a kerákpárgyártók is nehéz helyzetbe kerültek (Fotó: Pixabay)

A német autóipar után az ország elektromoskerékpár-gyártóit sem hagyta érintetlenül a globális félvezetőáramkör-hiány a kerékpárgyártók szakmai képviseleti szervezete szerint.

"Az e-kerékpárok esetében hasonló chipproblémával küzdünk, mint az autóiparban" - mondta Burkhard Stork, a szervezet ügyvezető igazgató. "Nem az akkumulátorok hiányoznak, hanem az akkumulátor töltésének vezérléséhez és a kijelzőkhöz szükséges chipek".
A kerékpáriparban is akadoznak az ellátási láncok a koronavírus-világjárvány kezdete óta, de továbbra is kezelhetőek - mondta. Az ukrajnai háború viszont sokat rontott a helyzeten - tette hozzá Stork, a kamionsofőr-hiányra hivatkozva.

Sok kerékpáralkatrészt Kelet- és Délkelet-Ázsiából szállítanak Európába.

"Az olyan szigorú koronavírus-korlátozásokkal rendelkező országokban, mint Kína, Malajzia, Szingapúr vagy Vietnam, az elmúlt két évben sok gyár időnként leállt" - mondta Stork, megjegyezve, hogy "a jelenlegi kínai zárlatok ismét szállítási késedelmeket okoztak".
(MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo