Új vagy használt autó? Meglepő, mekkora árkülönbség van közöttük

A magyar piac egészét hirdetésszámban és látogatottságban lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, hogy mekkora átlagárkülönbségek vannak a portálon található használt és új autók között. Kiderült, hogy a Suzuki Swift és az Opel Corsa tartja legjobban az árát.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Használtautó.hu a telefonos megkeresések 2024 első féléves volumene alapján összeállította a hazánkban legnépszerűbb autók tízes toplistáját, majd kiderítette, hogy mennyire értéktartóak a 6000 km futásteljesítmény feletti (használtnak tekintendő) és alatti (újnak/szalonautónak tekintendő), de minden esetben 5 évnél fiatalabb modellek.

A legfrissebb adatok alapján egyértelműen kirajzolódik, hogy a vizsgált időszakban, csupán 34 százalékos árkülönbséggel, a Suzuki Swift és az Opel Corsa veszít legkevesebbet az értékéből.

A lista másik végén az Opel Astrát (105 százalék), a Ford Focust (92 százalék), a Volkswagen Passatot (88 százalék) és a BMW 5-ös sorozatot (85 százalék) találjuk. Vagyis ezen modellek esetében lehet a legtöbbet spórolni egy-egy jó állapotban lévő használt darab megvásárlásával.

„Úgy tartja a városi legenda, hogy amint kikanyarodunk a szalonból egy drágább luxusautóval, már a felét sem éri. Mostani adataink alapján viszont mindenképpen meglepő, hogy a kisebb „népautók” néhány éves korukig milyen szépen tartják az árukat. Ennek az lehet az elsődleges oka, hogy ebben a kategóriában egyre kevesebb az új modell, mivel a gyártók a kisebb árrések és nyereség miatt egyre inkább kivezetik őket a kínálatból. Vásárlói oldalról viszont továbbra is nagy rájuk az igény” – emelte ki Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.

Végezetül pedig, ha a Használtautó.hu teljes hirdetési állományát nézzük a bevezetőben említett metodológiával, a csaknem 60 ezres használt állomány átlagára jelenleg 11,2 millió forintra, míg a mintegy 15 ezres új állomány átlagára megközelítőleg 16 millió forintra rúg.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo