Szuper takarékoskodásba kezdtek a csehek

A harmadik negyedévben 0,4 százalékkal csökkent a bruttó hazai termék (GDP) Csehországban, éves összehasonlításban azonban még így is 1,6 százalékos bővülést ért el a cseh gazdaság – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.

A GDP negyedéves szintű csökkenését elsősorban a hazai kereslet visszaesése okozta. Már negyedik negyedéve költenek kevesebbet a háztartások – jelezte Vladimír Kermiet, a statisztikai hivatal szakigazgatója.

A cseh polgárok jól megnézik mire költenek (Fotó: depositphotos)
A cseh polgárok jól megnézik mire költenek (Fotó: depositphotos)

Visszaesést jeleztek a kereskedelemben, a közlekedésben, a vendéglátásban és a szálláshely-szolgáltatásban, míg az ipar egésze mérsékelten bővült.

Az éves szintű GDP-növekedés mögött alapvetően a tőkefelhalmozás és a külföldi kereslet áll – mutatott rá a statisztikai hivatal.

A második negyedévben 0,5 százalékkal bővült a cseh gazdaság, éves összevetésben ez 3,7 százalékos növekedést eredményezett.

A CTK hírügynökségnek nyilatkozó pénzügyi-gazdasági elemzők a negyedik negyedévben a GDP további csökkenésére számítanak, szerintük a cseh gazdaság útban van a recesszió felé, a kérdés csak az, hogy a recesszió mennyi ideig fog tartani. Éves szinten azt várják, hogy idén a cseh GDP 2,5 százalékkal nő, a koronavírus-járvány következtében alacsony tavalyi bázishoz képest. (MTI)

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo