Százezer liter krémet és szérumot szív be a magyarok arcbőre

Lendületben a bőröregedést célzó arcápolási termékek piaca: 2018. április és 2019 márciusa között ötmilliárd forintos értékbeli forgalmat bonyolított, leginkább a drogériákban. Emellett a 9% százalékos növekedés mellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/liftinges hatással kecsegtető termékek forgalma, ez 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat takar. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a nők: az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás - derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fiatalos bőr iránti vágy szépen leképeződik a kiskereskedelmi adatokban: a kimondottan arcápoló termékek (arckrémek, szérumok, maszkok stb.) értékbeli forgalmának kétharmadát teszik ki az anti-ageing/lifting hatású termékek. A vizsgált időszakban több mint hárommillió öregedésgátló termék került a kosarakba, 7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakban.

Az „örök fiatalság” titkát leginkább a célzott hatású arckrémekben látják a nők, az értékbeli forgalom négyötöde az övék; ez közel százezer liter kencét jelent. Ezt követik a koncentrált hatóanyagokkal és intenzívebb hatással kecsegtető szérumok. Ezekből tizedével több fogyott félmilliárd forint értékben, ami közel ötezer liter „csodaszert” takar. A környezetből derűs perceket is kiváltó liftinges vagy ránctalanító hatású arcmaszkokból félmillió fogyott a vizsgált időszakban, negyven százalék fölötti értékbeli növekedés mellett forgalma meghaladja a 200 millió forintot.

Kép: Pixabay

Megújuló szépség éjjel-nappal: az értékbeli forgalom hatvan százalékát nappali krémek hozzák, valamivel több mint egynegyedét az éjszakai krémek. A még célzottabb, szem környékét ápoló liftinges megoldásoké a forgalom egytizede.

„Az érettebb bőr szépségének megőrzése mindinkább előtérbe kerül, és ezt alátámasztják a kiskereskedelmi adatok – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási elemzője. – Hasítanak a krémek és maszkok, ugyanakkor például az ampullák/párnácskák forgalma is egyötödével ugrott meg értékben az elmúlt 12 hónapban.”

Az anti-ageing szentélyei, nem váratlan módon, a drogériák Magyarországon: az értékbeli forgalom mintegy kilenctizede itt realizálódik. Örülhetnek a gyártói márkák is,  hiszen Magyarországon az öregedésgátló arcápolók összesített értékbeli forgalmának közel kilencven százaléka az övék.

Kozmetikumok: mindenki hazudik
Hiába írja elő már öt éve az egységes tájékoztatást a kozmetikumokon az Európai Unió, országonként eltérő, hogy mit és mennyire tartunk fontosnak belőle, és mi alapján döntünk. Amiben minden nemzet egyforma, hogy füllent.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo