Súlyos milliárdokat tolnak a munkaerőpiaci aktivitás növelésébe

2030-ig több mint 460 milliárd forint uniós forrás segítheti a munkaerőpiaci aktivitás növelését, a munkaerő-tartalékok mozgósítását, a munkában állók képzését és a munkakörülmények javítását - jelentette be szerdai közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

A kormány célja, hogy a 15-64 éves korosztály aktivitási rátája 78 százalékról 85 százalékra növekedjen - emlékeztetett az NGM.

A GINOP Plusz program aktivitás és foglalkoztatás növelését szolgáló prioritásain keresztül ezért több mint 460 milliárd forintot biztosít a gazdaság, a vállalkozások számára. A forráskeretek háromnegyedét az álláskeresők és inaktívak elhelyezésére szolgáló programok teszik ki. A hazai álláskeresők elhelyezkedését segítő programok priorizálása jól mutatja a kormány azon elvárását, hogy a munkaerőhiánnyal érintett vállalkozások elsősorban magyar munkavállalókat alkalmazzanak - hangsúlyozta az NGM.

A Nemzetgazdasági Minisztérium célja, hogy a foglalkoztatottságot és aktivitást növelő források csaknem teljes egésze minél előbb, azaz még az idei évben meghirdetésre kerüljön, azok felhasználásával is segítve a növekedési célok elérését 

(MTI) 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo