„A Klarna felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a gazdasági kihívások közepette az ünnepi időszakban különösen fontos, hogy az emberek megalapozott döntéseket hozzanak és megtervezzék a költségvetésüket. A Klarna eszközöket biztosít a fogyasztóknak, hogy kezeljék költségvetésüket, intelligens pénzügyi szokásokat alakítsanak ki, és ellenőrzésük alatt tartsák pénzügyeiket” – mondta Lukasz Dwulit, a Klarna közép-kelet-európai regionális vezetője.
A Klarna októberben lépett be a magyar piacra, azóta általa a hazai fogyasztók is választhatják a kamatmentes, 3 részletben történő fizetést már többek közt az About You és a Reserved webáruházaiban is.
A válaszadók több mint harmada tervez saját készítésű ajándékot adni a szeretteinek, de ennek legfőbb oka közel sem a spórolás, hanem az, hogy ehhez sokkal nagyobb értéket társítanak. A DIY karácsonyi ajándék egyébként az amerikaiakra a legjellemzőbb, kb. minden másodikuk készül ilyennel.