Hasonlóan sok panasz érkezik a fogyasztóvédelmi szövetséghez a megosztott üdülési joggal és a kuponos szolgáltatókkal kapcsolatban is – mondta Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége ügyvezető elnöke. Ezt Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója azzal egészítette kis, hogy az EU területére évente átlagosan 1700 veszélyes termék érkezik, az ezek miatti riasztásban, majd kiszűrésükben tavaly Magyarország érte el a legjobb helyezést.
A jövőben a vállalati oldalról a fogyasztók életminőségét befolyásoló eszközökre kell fókuszálni a fogyasztóvédelmet – fejtette ki Baranovszky György. Példaként említette, hogy távollevők között telefonon is köthető szerződés, amelynek a létrejöttét hangfelvételen kell rögzíteni. Tipikusan ilyenek a közüzemi és a távközlési szolgáltatók fogyasztói szerződései. A problémák a hangfelvételekhez való hozzájutáskor jelentkeznek.
Kiemelten ellenőrzi a NÉBIH a webshopokat!
Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója szerint egyelőre csak 8 cég kapott eddig fogyasztóbarát emblémát Magyarországon. Csak hatósági vizsgálat után lehet ehhez hozzájutni, és feltétel az is, hogy a cég ellen egy évig nem indult fogyasztóvédelmi eljárás. A főigazgató az utazással egybekötött termékértékesítésekkel szembeni panaszokat emelte ki a hozzájuk érkezettek közül. A bolti árhoz képest háromszoros áron adják ilyenkor a termékeket a szervezők.
A tájékoztatót követő konferencián több tárca képviselője is előadást tart a fogyasztóvédelem aktuális problémáiról, és szó lesz a békéltető testületek munkájáról is. Ezekhez már nemcsak a fogyasztók, hanem a kkv-k is fordulhatnak jogorvoslatért.