Vásárlót veszíthet, aki nem szállít csomagautomatába
A Sameday által, a magyarországi online vásárlók körében végzett fogyasztói felmérés alapján az online vásárlók közel felét (49 százalék) is elveszthetik azok a webáruházak, melyek nem kínálnak csomagautomatás átvételi lehetőséget, és mindössze 16 százalék válaszolt úgy, hogy nem fontos neki ez a szempont a webshop kiválasztásánál. A magyarok rendszeresen választják a házhozszállítás mellett az easybox csomagautomatákat is (50 százalék), és a budapestiek szívesen döntenek az átvételi pontok mellett is (38 százalék).
„Látva az online vásárlók növekvő igényét az átvételi pontok országos lefedettségének gyarapítására, az idei évben jelentős beruházásokat eszközölünk a magyar vállalatban és anyacégünk által egyaránt. Egyre népszerűbbek a csomagautomaták és átvételi pontok, az emberek igénylik az ezekkel járó rugalmasságot, ezért az idei főszezonban már 2200 hazai átvételi pontra kérhetik csomagjaikat a Sameday futárszolgálatot választók, addigra 700-ról 1200-ra emeljük a magyarországi easybox automaták számát” – foglalta össze a Sameday Magyarország idei fejlesztési stratégiáját Szép Károly, a vállalat kereskedelmi és marketing igazgatója.
A Sameday tervezett fejlesztéseit regionális szinten 60 millió eurós keretből valósítja meg a vállalat, ebből 30 milliót közvetlenül az otthonon kívüli hálózat fejlesztésére fordítanak. Az országhatárokon átívelő küldemények száma folyamatosan nő: a Romániából Magyarországra és Bulgáriába kiszállított csomagok darabszáma megduplázódott, már több mint 6000 ügyfél küldi csomagjait a régió országaiba a Sameday szolgáltatásainak igénybevételével. Az elmúlt 12 hónapban a vállalat összesen 95 millió küldeményt kézbesített a három országban.