Rengeteg magyar család él egyik napról a másikra - mi lesz most?

A magyarok 66 százaléka nagyon aggódik a koronavírus-járvány miatt, 77 százalékuknak pedig a mindennapjait is érinti a pandémia. A megkérdezettek 39 százaléka tart attól, hogy minden óvintézkedés ellenére megbetegszik. A magyar családok közel 18 százaléka éppen, hogy csak belefér a havi büdzséjébe, 10 százalékuk minden hónapban anyagi problémákkal szembesül, 3 százalékuknak pedig nélkülözniük kell a megélhetés érdekében – derül ki a Kantar Hungary piackutató cég felméréséből és a K&H saját kutatásának eredményéből. Kiderült az is, hogy a járvány hogyan érinti a lakosság mindennapi pénzügyeit.

(Fotó: depositphotos.com)

A koronavírus-járvány és az ahhoz köthető intézkedések teljesen új helyzetet teremtettek, de a pandémia megítélése egyénenként vegyes képet mutat. A Kantar Hungary piackutató felmérése a 18-65 éves, internetet használó lakosság járványhoz való hozzáállását vizsgálta. A bank saját kutatása pedig többek között arra kereste a választ, hogy milyen a magyarok jövedelmi helyzete és hogyan érinti a járvány az anyagi helyzetüket.

Átalakultak a mindennapok

A Kantar Hungary eredményei szerint a magyarok 77 százalékának alakította át a mindennapjait a koronavírus-járvány, ugyanakkor megkérdezettek 12 százaléka azt állította, semmi nem változott, nincs hatással az életükre a járvány. A lakosság 66 százaléka nagyon aggódik a koronavírus-járvány miatt, ezzel szemben 16 százalékuk, vagyis a lakosság hatoda egyáltalán nem tart a vírustól. A válaszadók 39 százaléka fél attól, hogy bármennyire is igyekszik megóvni magát, ennek ellenére megfertőződik. Az optimisták vagy inkább magabiztosak táborába 31 százalék tartozik, ők bizonyosak abban, hogy az óvintézkedéseknek és higiéniás előírásoknak eleget téve nem lesz gond.

Mi a helyzet a pénztárcával?

A járványhelyzet az mindennapi kiadásokat is érinti, de ezen a téren is vegyes a kép. A megkérdezettek 58 százaléka egyfajta figyelmeztetésként tekint a koronavírus miatt kialakult helyzetre, vagyis a pénzügyek és anyagi helyzet megtervezésében előrelátóbb lesz. Ez leginkább egyébként a 18-29 éves korosztályra jellemző. 18 százalék szerint viszont a koronavírus-járvány semmilyen hatással nincs az anyagi terveire. A gazdasági helyzetet már jóval többen látják borúsan: mindössze 16 százaléka a megkérdezetteknek bízik abban, hogy a vírus levonulásával hamar talpra áll a gazdaság, 67 százalék szerint ehhez hosszú időnek kell eltelnie, és jelentős hatása lesz a járványnak a cégekre és a munkahelyekre.

A K&H a 18-65 év közötti magyar lakosság körében végzett online kutatása a megkérdezettek jövedelmi helyzetét is felmérte. Kiderült, hogy a magyar családok közel 18 százaléka éppen, hogy csak belefér a havi büdzséjébe, 10 százalékuk minden hónapban anyagi problémákkal szembesült, 3 százalékuknak pedig nélkülözniük kell a megélhetés érdekében. A háztartások 32 százalékának nincsenek megélhetési problémái, de félretenni nem tudnak, 31 százalékuk alkalmanként, 8 százalékuk pedig rendszeresen tud spórolni is a mindennapi kiadások mellett.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo