Rendet vágnak az e-rolleres káoszban, nem heverhetnek a járdán keresztben

Elfogyott az osztrák főváros türelme, 2023. május 19-től csak a kijelölt mobilitási pontokon illetve parkolóhelyeken lehet letenni a közösségi e-rollereket. Nem lehet majd rollerrel behajtani kórházak, lakóövezetek környékére sem, és a Stephansplatzon, a Kärtner Straßén vagy a Naschmarkton is automatikusan leállnak majd a járművek. Szigorúbb lesz az ellenőrzés és a város azonnal elszállíttathatja a szabálytalanul lerakott rollereket.

Az osztrák főváros tavaly ősszel határozta el, hogy rendet vág a közösségi e-rollerek terén uralkodó káoszban és sokkal szigorúbb feltételeket szab az üzemeltetők számára. Egy uniós közbeszerzési pályázatot is kiírt, hogy kiválasszák azt a négy szolgáltatót, akik eleget tesznek az osztrák főváros elvárásainak. A pályázatra öt cég jelentkezett, így a nyertesek kihirdetése után a vesztes rögtön meg is támadta az eljárást. Mivel a bírósági ítéletig 2-3 hónap is eltelhet, Bécs úgy döntött, nem várja meg az ítéletet, hanem egyes szabályokat már 2023. május 19-től bevezet. Ezek az összes mostani közösségi e-roller-szolgáltatóra vonatkoznak.

Május 19-től Bécsben sem lehet már akárhol lerakni a közösségi e-rollert (Fotó: PID/Christian Fürthner)
Május 19-től Bécsben sem lehet már akárhol lerakni a közösségi e-rollert (Fotó: PID/Christian Fürthner)

Az egyik legfontosabb változás, hogy május 19-től kizárólag az erre kijelölt – pirossal felfestett – mobilitási pontokon lehet csak leparkolni a kölcsönrollereket. Ezek százméteres körzetében egyébként technikailag is lehetetlen lesz befejezni a kölcsönzést. Ha nincs mobilitási pont a közelben, akkor a rollert az autók számára kijelölt parkolóhelyen kell elhelyezni úgy, hogy minél kevesebb helyet foglaljon. Bécsben egyébként jelenleg városszerte mintegy 130 mobilitási pont van, ahol pontonként 8-10 rollert lehet szabályosan visszaadni. Ezek számát az év végére kétszázra szeretnék bővíteni, 2024-ben pedig további száz mobilitási pontot jelölnek még ki.

A szolgáltatóknak az app-okon keresztül lehetővé kell tenniük, hogy a város úgynevezett no-go-zónákat jelöljön ki, ahol a járművek automatikusan leállnak, illetve lesznek olyan helyek – például sétálóutcák –, ahol automatikusan lecsökken a sebességük. Ilyen no-go-zóna például a kórházak és lakóövezetek környéke, de nem lehet majd rollerrel behajtani a Bécsi Operaház környékére, a Stephansplatzra, a Grabenre, a Kärntner Straßéra, a Naschmarktra, az Albertina előtti térre, a Vorgartenmarktra, a Karmelitenmarktra és a Rabenhof környékére sem, az Innere Mariahilfer Straßén pedig automatikus lelassul a roller.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo