Rekordösszegű bicikliút-fejlesztés a fővárosban

Több mint ötven projekt, 20 kilométernyi új kerékpárút – ambíciózus célokat tűzött ki magának az osztrák főváros idénre. Az osztrák állam pedig eddig soha nem látott mértékben, 28 millió euróval támogatja a megvalósításukat. Lesz bringaút a belvárostól Alsó-Ausztriáig az ingázóknak, kétirányú kerékpárút Donaustadtban és sok-sok zöld a bicikliutak mentén.

„Tavaly Ausztriában kétszer annyi kerékpárt adtak el, mint gépkocsit. Ehhez azonban megfelelő kerékpáros infrastruktúra is szükséges, amelynek kiépítésében Bécs élen jár” – mondta Leonore Gewessler osztrák klímavédelmi miniszter annak kapcsán, hogy az osztrák állam idén rekordösszeggel, 28 millió euróval támogatja Bécs biciklis fejlesztési projektjeit. A tavalyi 7 millió eurós támogatáshoz és 25 százalékos költségátvállaláshoz képest ez óriási ugrást jelent.

Egyre többen bicikliznek Bécsben (Fotó: Mobilitätsagentur Wien / Fürthner)
Egyre többen bicikliznek Bécsben (Fotó: Mobilitätsagentur Wien / Fürthner)

Az Osztrák Klímavédelmi Minisztérium „Aktív mobilitás és mobilitásmenedzsment” címen futó, a klímabarát mobilitást ösztönző támogatási programjára 2024 februárjáig pályázhatnak az osztrák önkormányzatok, vállalatok, valamint turisztikai szolgáltatók és oktatási intézmények. A 67 millió eurós keretösszegből többek között regionális kerékpárút-hálózatok kiépítését, fedett biciklitárolók létesítését és a gyalogos infrastruktúra fejlesztését támogatják. Az osztrák főváros erre a pályázatra nevezte be több mint 50 kerékpáros fejlesztési projektjét, amelyek összesen 57 millió eurós beruházást és 20 kilométernyi új kerékpárutat jelentenek. A pályázatnak köszönhetően az osztrák állam a beruházási költségek mintegy 50 százalékát vállalja át.

Az elkövetkező két évben megvalósuló fejlesztések csaknem kétharmada új infrastruktúrát jelent. A Déli Kerékpáros Sztráda, amely a bécsi belvárostól a városhatárig vezet, az Alsó-Ausztriából a fővárosba ingázó biciklisek számára jelent majd minőségi ugrást. Szintén a támogatott projektek között van például az Argentinierstraße kerékpáros úttá alakítása vagy a kétirányú kerékpárút a Donaustadtstraßén. Az infrastruktúrafejlesztés mellett a kapcsolódó beruházásokkal és programokkal – közvilágítás, biciklitárolók létesítése, teherkerékpárok beszerzésének ösztönzése, kerékpáros tanfolyam felnőtteknek és gyerekeknek – is lehetett pályázni.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo