Rástartoltak a szlovák kereskedők a magyar vevőkre

A határmenti települések lakói külön magyar nyelvű szórólapokat kapnak, amelyekben a szlovák termékek eurós árát pontosan átszámolják forintra a potenciális vásárlók számára.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Egy határmenti településen élőnek szinte teljesen mindegy, hogy a határ melyik oldalán vásárol be. Az utazási költségben szinte zéró a különbség. Így a szlovák kereskedők joggal gondolják, hogy az áraikkal nagyon versenyképesek lehetnek hazánkban. A termékek beszerzési ára között nincs nagy különbség, hiszen ma már mindenki a világpiacon vásárol be, a meghatározó tehát a végső árban az állami adó. A szlovák áfa alapvetően 20 százalék, egyes élelmiszerekre 10. A magyar áfa jellemzően 27 százalék, plusz a multikra kivetett 4,5 százalékos extraadó. Összesen tehát a multiknál 31,5 százalék az áfa. Nálunk is vannak kedvezménye kulcsok, 18 százalék és 5 százalék. A kedvezményes termékek köre azonban mindkét országban nagyon szűk, ezért a szlovákok árverseny előnye jelentős. Egy kis ízelító a mostani ajánlatból.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo