Vlagyimir Putyin orosz elnök és Kim Dzsongun észak-koreai vezető nevetve és tréfálkozva utazta körbe Phenjant a múlt héten egy orosz gyártmányú Aurus limuzinnal, hogy prezentálják megerősített Nyugat-ellenes szövetségüket. E luxuslimuzin 2018-as bemutatásakor Oroszország hazai teljesítményét és az importált technológiától és áruktól való csökkentett függőségét kívánta demonstrálni. A vámnyilvántartások azonban azt mutatják, hogy az autógyár több millió dollárt használ importált alkatrészekből. Ezekből sok Kim Dzsongun "elsődleges ellenségétől" Dél-Koreából érkezik Oroszországba. A két vezető felváltva vezette a páncélozott limuzint Putyin látogatása során az észak-koreai fővárosban, hogy megmutassák a két atomhatalom egyre szorosabb barátságát.
Oroszország legalább 34 millió dollár értékben importált berendezéseket és alkatrészeket 2018 és 2023 között az Aurus autók és motorkerékpárok összeszereléséhez – derül ki a Reuters vámügyi nyilvántartásából. Ebből 15,5 millió dollár értékben vásároltak Dél-Koreából. Autókarosszéria-alkatrészeket, érzékelőket, programozható vezérlőket, kapcsolókat, hegesztőberendezéseket és egyéb alkatrészeket. Kínából, Indiából, Törökországból, Olaszországból és más EU-országokból is importáltak.
Az Aurus szedánt az orosz állami kutatóintézet, a NAMI fejlesztette ki az orosz Sollers autógyártóval (SVAV.MM) együttműködve.
Növekedő termelés
A cég 2021-ben indította el a hivatalos gyártást Oroszország Tatár régiójában, Moszkvától mintegy 1000 km-re (620 mérföldre) – addig kis, kísérleti méretekben a NAMI-nál gyártottak. További termelésbe kezdtek Szentpéterváron, a Toyota egykori gyárában. A Toyota egyike annak a sok külföldi autós cégnek, amelyek az oroszországi invázió óta ott hagyták az orosz piacot. A piaci űrt a kínai gyártók gyorsan pótolták, megszerezve a piaci részesedés több mint felét, ezzel azonban feltárva Oroszország korlátozott hazai termelési kapacitását.