Pörög a SZÉP-kártya

Az utazási támogatás mellett a SZÉP-kártya az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, amit jól mutat, hogy a 2024-es évben csak a K&H által kibocsátott kártyákról 30,5 milliárd forintot költöttek el országszerte. Az év elején életbe lépett változások, vagyis az új zseb, a kedvezményes adózás mellett adható megemelt keretösszeg és a bővülő felhasználási terület pedig várhatóan tovább pörgetik majd ezt az amúgy is jelentős forgalmat.

Változatlanul hatalmas népszerűségnek örvend mind a hazai munkavállalók, mind pedig a munkáltatók körében a SZÉP-kártya. A K&H adatai szerint csak náluk több mint 30,5 milliárd forintnyi tranzakciót bonyolítottak le 2024-ben. Emellett közel 14 ezer új főkártyabirtokost is regisztráltak a tavalyi évben, amivel az összesített ügyfélszámuk meghaladta a 210 ezer főt. Jelenleg összesen több mint 9 milliárd forint parkol a K&H-s SZÉP-kártyákon, csak 2024-ben 32,2 milliárd forintot írtak jóvá rajtuk.

Jelentős forgalmat generál
Jelentős forgalmat generál
Fotó: (Fotó: K&H)

Változások 2025-ben: új zseb, emelt keretösszeg, bővülő felhasználhatóság

A sporttevékenységeket támogató új, Aktív Magyarok zsebbe félévente 60 ezer forintot utalhatnak a munkaadók, amelyet a kártyafelhasználás szabályairól szóló kormányrendeletben felsoroltak szerint személyszállításra kötélpályán vagy sífelvonóval, sporteszköz kölcsönzésére, sportpályák bérlésére, uszodabelépőre, testedzési szolgáltatásokra, és egyéb sporttevékenységekre fordíthat a kártyabirtokos. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez a zseb társkártyával nem vehető igénybe, csak a főkártya birtokosát illeti meg a juttatás.

„Természetesen az általános zsebből is fordíthat a fenti sporttevékenységekre a kártyabirtokos – leszámítva a sífelvonó üzemeltetését, fontos ugyanakkor kiemelni, hogy az új zsebből a kormányrendelet értelmében kizárólag aktív életmódhoz kapcsolódó tevékenységre lehet költeni. Ennek célja, hogy a munkáltatók bővítsék a munkavállalók testi és lelki egészségét támogató lehetőségeit, amelyek hosszú távon is kifizetődőek” – fejtette ki Oraveczné Németh Ildikó, a K&H kkv és lakossági szegmens marketing vezetője.

Véleményvezér

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.
50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében

50 nap után válaszolt Lázár János a főpolgármesternek Mini-Dubaj ügyében 

Szemétfronton már egyetértenek az illetékesek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo