Pörög a SZÉP-kártya

Az utazási támogatás mellett a SZÉP-kártya az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, amit jól mutat, hogy a 2024-es évben csak a K&H által kibocsátott kártyákról 30,5 milliárd forintot költöttek el országszerte. Az év elején életbe lépett változások, vagyis az új zseb, a kedvezményes adózás mellett adható megemelt keretösszeg és a bővülő felhasználási terület pedig várhatóan tovább pörgetik majd ezt az amúgy is jelentős forgalmat.

Változatlanul hatalmas népszerűségnek örvend mind a hazai munkavállalók, mind pedig a munkáltatók körében a SZÉP-kártya. A K&H adatai szerint csak náluk több mint 30,5 milliárd forintnyi tranzakciót bonyolítottak le 2024-ben. Emellett közel 14 ezer új főkártyabirtokost is regisztráltak a tavalyi évben, amivel az összesített ügyfélszámuk meghaladta a 210 ezer főt. Jelenleg összesen több mint 9 milliárd forint parkol a K&H-s SZÉP-kártyákon, csak 2024-ben 32,2 milliárd forintot írtak jóvá rajtuk.

Jelentős forgalmat generál
Jelentős forgalmat generál
Fotó: (Fotó: K&H)

Változások 2025-ben: új zseb, emelt keretösszeg, bővülő felhasználhatóság

A sporttevékenységeket támogató új, Aktív Magyarok zsebbe félévente 60 ezer forintot utalhatnak a munkaadók, amelyet a kártyafelhasználás szabályairól szóló kormányrendeletben felsoroltak szerint személyszállításra kötélpályán vagy sífelvonóval, sporteszköz kölcsönzésére, sportpályák bérlésére, uszodabelépőre, testedzési szolgáltatásokra, és egyéb sporttevékenységekre fordíthat a kártyabirtokos. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez a zseb társkártyával nem vehető igénybe, csak a főkártya birtokosát illeti meg a juttatás.

„Természetesen az általános zsebből is fordíthat a fenti sporttevékenységekre a kártyabirtokos – leszámítva a sífelvonó üzemeltetését, fontos ugyanakkor kiemelni, hogy az új zsebből a kormányrendelet értelmében kizárólag aktív életmódhoz kapcsolódó tevékenységre lehet költeni. Ennek célja, hogy a munkáltatók bővítsék a munkavállalók testi és lelki egészségét támogató lehetőségeit, amelyek hosszú távon is kifizetődőek” – fejtette ki Oraveczné Németh Ildikó, a K&H kkv és lakossági szegmens marketing vezetője.

Véleményvezér

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo